Avgasport

gustaf.josefsso

Mollywood
Gick med
24 May 2006
Hoj
2008, KTM 690 SM
Hej, jag och min kompis har varsin Aprilia Rs 125 -05, men min avgasport verkar funka som den ska(alltså öppnas vid 8500rpm) men hans verkar aldrig öppnas för den "drar" lika mycket genom hela registret, eller finns det något annan än avgasporten som kan göra detta på hans motorcykel? :confused:

gustaf.josefsso skrev:
2195959 Hej, jag och min kompis har varsin Aprilia Rs 125 -05, men min avgasport verkar funka som den ska(alltså öppnas vid 8500rpm) men hans verkar aldrig öppnas för den "drar" lika mycket genom hela registret, eller finns det något annan än avgasporten som kan göra detta på hans motorcykel? :confused:

Hans kanske inte är inkopplad.

Okej, tackar så mycket, :) ., vi löste detta... Han hade den strypt ett tag när han skulle besiktiga den och när dom stryper den drar dom tydligen ur strömmen till avgasporten, men medans den var strypt(i nedersta läget) så hann all olja bärnna fast den så vi plockade ner allt och rengjorde, funkar mycket bra nu =)... om det är ngn annan som har samma problem så tänk på att wiren inte får spännas hur som hellst för motorn(som styr avgasporten) kan gå sönder då eller till och med hela CDI boxen... :banana :banana :banana :banana

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...