Avgasport rs125

Friggan

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
rs125:a
Jag tror min avgasport är fel inställd (av förra ägaren), och jag undrar hur många varv skruven som reglerar wiren ska vara utskruvad när den är original. Tack på förhand.

Friggan skrev:
2072704 Jag tror min avgasport är fel inställd (av förra ägaren), och jag undrar hur många varv skruven som reglerar wiren ska vara utskruvad när den är original. Tack på förhand.

Hej !
Hmm, du har en sån där "rave2" avgasport, det är mkt problem med dom !
Eftersom dom inte är original, har du kollat så du har det där lilla hålet på din cylinder bakom avgasporten, asså inte själva hålet till avgasporten utan ett lite mindre "kansge 0,5cm eller mindre", ifall du har det så är det bara att skrva ut skruven helt !!

Skicka gärna en bild på din hoj, jag vet kansge vilken det är !

fast_aprilia_rs skrev:
2080534 Hej !
Hmm, du har en sån där "rave2" avgasport, det är mkt problem med dom !
Eftersom dom inte är original, har du kollat så du har det där lilla hålet på din cylinder bakom avgasporten, asså inte själva hålet till avgasporten utan ett lite mindre "kansge 0,5cm eller mindre", ifall du har det så är det bara att skrva ut skruven helt !!

Skicka gärna en bild på din hoj, jag vet kansge vilken det är !

Den avgastrycks-reglerade har ju inga som helst wirar kopplade till sin ventil!!!!
Det Friggan frågar om är hur mycket "glapp" det skall vara i wiren mellan dragmagneten och den rörliga sliden. Glappet skall rimligen vara så nära noll som möjligt. Det skall således inte vara någon förspänning eller slack på wiren.

Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...