Avgasport "läppen"

Dnisse

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Tyresö, Sthlm
Hoj
Z750 -07
Hej hej.
Nu har jag äntligen hittat felet på min kära Rs 125a.

Det var så att vajern som går från avgasportmotorn ner till "läppen" hade lossnat ifrån "läppen". Detta pga. att vajern hade "ätit upp" skåran där den skulle sitta. Så när jag sätter dit den igen så glider den iväg, lossnar och drar då inte ut "läppen".

Kan det vara någon idé att försöka fästa vajern bättre, med lödning?
Eller har ni något annat tips?
Annars så tänkte jag höra om det är någon som har en sådan "läpp" liggandes hemma som man kanske skulle kunna få köpa för en rimlig summa.
Annars kanske någon vet vad en sådan del kostar att köpa ny.

Vore tacksam för svar, har kört såhär rätt länge nu.

Mvh,
Dennis.
 
Dnisse skrev:
Hej hej.
Nu har jag äntligen hittat felet på min kära Rs 125a.

Det var så att vajern som går från avgasportmotorn ner till "läppen" hade lossnat ifrån "läppen". Detta pga. att vajern hade "ätit upp" skåran där den skulle sitta. Så när jag sätter dit den igen så glider den iväg, lossnar och drar då inte ut "läppen".

Kan det vara någon idé att försöka fästa vajern bättre, med lödning?
Eller har ni något annat tips?
Annars så tänkte jag höra om det är någon som har en sådan "läpp" liggandes hemma som man kanske skulle kunna få köpa för en rimlig summa.
Annars kanske någon vet vad en sådan del kostar att köpa ny.

Vore tacksam för svar, har kört såhär rätt länge nu.

Mvh,
Dennis.

Vad är det du vill ha? Kåpan som sitter runt porten som är skruvad i cylindern?

En kompis har en sådan liggande.. Bara att PM om du vill ha nummer..

Edit: är det den du menar så är det svårlött då den är i aluminium.
 
Edholm skrev:
Vad är det du vill ha? Kåpan som sitter runt porten som är skruvad i cylindern?

En kompis har en sådan liggande.. Bara att PM om du vill ha nummer..

Edit: är det den du menar så är det svårlött då den är i aluminium.


nej, jag menar själva "läppen" som går in i cylinder.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top