Bearwood
Medlem
Jag har tidigare haft bla en SV650 med Akra helsystem och den luktade ju såklart mer avgaser när man plockade bort orginalkatalysatorn och satt dit ett helsystem.
Igår när jag lånade en kompis hoj och låg bakom min egen tyckte jag det luktade som F¤N. Som t ex en gammal Ford med kassa ventiltätningar. (välkänt fenomen)
Det ryker inget om den eller så, men det luktar förbränd olja. Lika när man stannat så osar det oljelukt ur dämparna.
Den drar dock inte nämnvärt med olja tycker jag, så jag undrar om det är normalt bara?
Har nyligen innan jag bytte olja haft den inne för byte av cylinderfotspackningen och meken sa att allt såg bra ut i cylinder och på kolven. Den har gått 490mil nu.
Igår när jag lånade en kompis hoj och låg bakom min egen tyckte jag det luktade som F¤N. Som t ex en gammal Ford med kassa ventiltätningar. (välkänt fenomen)
Det ryker inget om den eller så, men det luktar förbränd olja. Lika när man stannat så osar det oljelukt ur dämparna.
Den drar dock inte nämnvärt med olja tycker jag, så jag undrar om det är normalt bara?
Har nyligen innan jag bytte olja haft den inne för byte av cylinderfotspackningen och meken sa att allt såg bra ut i cylinder och på kolven. Den har gått 490mil nu.
