Avgas smallar?

När jag nämnde bänka i Värmland tråden(delen) så avrådes jag om jag bara monterat slipon eventulet kn filter..... tror dock bara att jag har slipon men funderar om jag ska bänka eller inte? tycker ni? går det enkelt att ge den lite fetare eller måste man byta munstycken är inte så het på cv förgasare

Mr Helmut skrev:
När jag nämnde bänka i Värmland tråden(delen) så avrådes jag om jag bara monterat slipon eventulet kn filter..... tror dock bara att jag har slipon men funderar om jag ska bänka eller inte? tycker ni? går det enkelt att ge den lite fetare eller måste man byta munstycken är inte så het på cv förgasare

Frågar du mig personligen så skulle jag slänga upp den i bänken ,då kan du hitta några hk till + att dom brukar gå mycket bättre/mjukare över hela registret.

Sen ger det inga hiskeliga effektökningar eller enorma skillnader.

Sen är jag kanske lite petig/noggran/sur (välj själv) ,men jag tycker att lägger man ut pengar på slipon/filter och sedan struntar i att ställa in det så känns det lite som bortkastat.

Jonte*FZ6 skrev:
För mycket avgassmäll är inte bra och bör åtgärdas! Fick jag höra på STHLM;s MCvaruhus på min gamla hoj! :brinnerup

Hade samma hoj som dig (köpt på MC-varuhuset) förra året och det smällde friskt ur mina Devilpipor vid avslag. Visade sig att blandningen var fel....de mappade om sprutarna och så var problemet borta (vilket var lite synd....det var rätt kul inne i stan :) ). Enligt meken var det inte farligt för motorn, däremot var det väl inte helt optimalt för rören i det långa loppet.

Mr Helmut skrev:

Har nog aldrig hört någon som inte bänkat/synkat fuggarna när de satt på slipon och öppnare filter...ingen jag litar på iaf :rolleyes: Det är ju ingen blodig kostnad så varför chansa att hojen får kass blandning??

fazerfun skrev:
Har nog aldrig hört någon som inte bänkat/synkat fuggarna när de satt på slipon och öppnare filter...ingen jag litar på iaf :rolleyes: Det är ju ingen blodig kostnad så varför chansa att hojen får kass blandning??

nee jag funderar ju på det

I stan tar dom ca 3000kr för det.... är inte det dyrt?

kolla avgassystemet.. kan mycket väl bara vara läckage = frisk luft kommer in och gör så att oförbrända avgaser antänds! Vanligt på tex TL1000.

Kolla detta först billigt o enkelt.

C.

trådtjyvar lite..xr600 har blitt uppbestyckad rejält då jag tycker den går bättre o bättre ju mer luft o soppa den får :)
smäller ytterst lite o dovt vid avslag men när man ligger på jämngas låg o mellanregister så vill den poffa till lite ibland o hoppar/skuttar till lite som en stånka bruka gö när den missa lite..
hur ska jag lösa de med bestyckningen?
annars går den kanon o de dra friskt när man ger fullgas :D

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien