Avfuktare till 65 kvm källare.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Vad säger husägarna här, vilken avfuktare ska jag ha i källaren ? Budget gärna under 5000:-

Om du inte ska ha den permanent finns det att hyra, säkert en hel del billigare än att köpa.

Eller så dränerar man..? =0)
"Ort: Västervik"
Kanske har regnat en del där de senaste dagarna?

T.ex. Cramo har uthyrning av avfuktare. Även andra liknande företag. Men det riskerar nog att vara lite hög efterfrågan på dylika maskiner i de där trakterna just nu :rolleyes:

Jag kör biltemas för tillfälligt bruk lite här och där. Den funkar bra och har tillräckliga inställningsmöjligheter tycker jag. 1200 spänn.

Om jag hade behövt en för lite mer permanent bruk så hade det blivit en Mitsubishi MJ-E16VX. Mycket tystare, bättre i lägre temperaturer, fler inställningsmöjligheter och troligen effektivare. Har en kompis som har en och han är väldigt nöjd. 4-5000 tror jag den kostar.

Jag kör biltemas för tillfälligt bruk lite här och där. Den funkar bra och har tillräckliga inställningsmöjligheter tycker jag. 1200 spänn.

Om jag hade behövt en för lite mer permanent bruk så hade det blivit en Mitsubishi MJ-E16VX. Mycket tystare, bättre i lägre temperaturer, fler inställningsmöjligheter och troligen effektivare. Har en kompis som har en och han är väldigt nöjd. 4-5000 tror jag den kostar.

Kollade på den men valde en Woods för 3000:- istället, likvärdig prestanda som Mitsin men lite bullrigare, men den ska ju stå i källarn så spelar inte så stor roll :-)

"Ort: Västervik"
Kanske har regnat en del där de senaste dagarna?

T.ex. Cramo har uthyrning av avfuktare. Även andra liknande företag. Men det riskerar nog att vara lite hög efterfrågan på dylika maskiner i de där trakterna just nu :rolleyes:

Nej då, inga problem men vill ändå ha en i källaren.

Jag köpte en på Bauhaus för 2000:- och har nydränerat, räcker gott och väl känns det som, drar på den ibland när vi duschar i familjen eller när torktumlare/tvättmaskin går konstant för att bli av med den fuktiga luften som blir av de maskinerna. Men Woods är väl de som är bäst vad jag har förstått.

Köpte Julas för precis under tusenlappen. Verkar vara samma som både media märkt och brinner säljer för 1300-1400.
Säkert inte lika effektiv och inte några större inställningsmöjligheter men borde funka.

Glöm inte att kolla hur energi-effektiva de är, så du inte märker detta först när elräkningen kommer...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!