Avdragare nedre styrlager/nedre krona - zx6r 2005

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Kawa zx6r

Ställde liten fråga om styrlager här häromdagen och igår kväll var det dags att byta de båda!
Övre gick bra, nedre gick nästan lika bra. Jag får inte loss den delen av styrlagret som sitter mot nedre gaffelkronan. Alls. Dammskyddet fick sätta livet till i mina försök, men inte ens då lyckades jag särskilt bra. Kikade lite i en mekhandbok (genom att polarn kikade i sin och fotade och skickade över bilder till telefon) och den sa "använd ett lämpligt verktyg för ändamålet" och visade bilder på en herrejössesavdragare. Så - Är det någon i tokholmsområdet som har en sådan herrejössesavdragare som man kan få komma förbi och låna några minuter mot en starköl eller annat lämpligt?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har du tillgång till press så pressa ur axeln ur kronan sen pressar du i den igen med ny lagerbana, fixar en hojverkstad åt dig på nolltid (om dom vill då.....) annars någon liten verkstad "på hörnet".
Yamaha fixade min på ett par minuter men så handlar jag av dom med.

Hjälper dig kanske inte idag då.........
 

TP

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Liten ort
Hoj
2014, Yamaha fz8, 2003, Yamaha Dragstar bobber
Om du menar att lagerbanan sitter kvar så kan du köra försiktigt med vinkelslip och avsluta med att spräcka med huggmejsel.
När du ska på med nya lagret så kan du värma de lite lätt i ugnen innan (och lägga gaffelkronan i frysen) så glider det på lätt.
:tummenupp
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Har med hjälp av milt våld nästan fått av det nu, men ger upp eftersom dammskyddet gick åt skogen, och dammskydd är tydligen lika enkla att få tag i som fiskar i Sahara, så hojfan blir stående en vecka till likförbannat, så nu får det bli att fortsätta med lite våld om dagen för att kunna behålla humöret. :3freak

Tack för era förslag! :)
 
Last edited:

Beest

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
F a l u n
Hoj
Honda
Konstigt, :confused: dammskyddet låg iaf med i satsen när jag köpte styrlager.
Fast det var ju till en Honda!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top