Avbryta insjuknad?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Känner hur halsen är på väg att ge upp och snorvägen förtrångas och vätskorna bildas.

Jag vill INTE bli sjuk. Finns det någon kur man kan ta för att minska effekten eller till och med göra av med sjukan snabbt?

Jag brukar köra med Kan Jang och Echinagard när jag känner att förkylningen är på väg, gärna tillsammans med kraftiga doser av C-vitamin från t.ex. Kiwi-frukter. De gånger det inte hjälper helt och hållet så snabbas i alla fall processen på, och förkylningen är över efter en eller två dagar. Båda preparaten är naturläkemedel och kan köpas i din lokala livsmedelsbutik.

Whisky är det enda som tar död på förkylningsbacilucerna.
Rökig singlemalt.
Pallar du inte det är du dömd att bli sjuk ändå! ;)

Swedie skrev:
Känner hur halsen är på väg att ge upp och snorvägen förtrångas och vätskorna bildas.

Jag vill INTE bli sjuk. Finns det någon kur man kan ta för att minska effekten eller till och med göra av med sjukan snabbt?

Esberitox! Överlägset... knapra i dig massor.. finns på hälsokosten.. det turboladdar ditt imunförsvar... blev t.o.m tipsad om det av min läkare när jag gick på en megakur med antibiotika när jag drabbades av twar just för att hålla igång imunförsvaret.

Edit1:
Googlade lite och såg att fler än jag tycker så:

http://www.cint.se/Sweden/asp20/Leaf.asp?ID=59072

McB skrev:
Jag brukar köra med Kan Jang och Echinagard när jag känner att förkylningen är på väg, gärna tillsammans med kraftiga doser av C-vitamin från t.ex. Kiwi-frukter. De gånger det inte hjälper helt och hållet så snabbas i alla fall processen på, och förkylningen är över efter en eller två dagar. Båda preparaten är naturläkemedel och kan köpas i din lokala livsmedelsbutik.
Känns skamligt att erkänna det men jag kör exakt samma sak. Brukar funka ganska bra. Kan Jang är så fruktat vidrigt så att det måste vara nyttigt på nått sätt.

honkiie skrev:
Känns skamligt att erkänna det men jag kör exakt samma sak. Brukar funka ganska bra. Kan Jang är så fruktat vidrigt så att det måste vara nyttigt på nått sätt.

Fördelen med esberitox är att det smakar helt ok....

honkiie skrev:

Tycker faktiskt inte att det är så hemskt. Lakritssmaken gör sitt för att mildra obehaget vid inmundigande.

När jag känner att sjukan börjar komma brukar jag köra ett rejält hårt träningspass eller springa milen. Då blir man oftast sjuk, under max ett dygn. Efter det brukar iallafall jag känna mig frisk som en mört igen.

Kanske bara funkar för mig, det är dock värt att testa.

Snöt mig just och det kändes som jag kom ner på 500 meters vattendjup.. tappa nästan hörseln. :lol

Ät ingefära, MYCKET ingefära! De smakar pytton men hjälper.

Det finns inget dundermedel mot förkylning som är receptfritt.

Dom kurer som säljs i hälsokostbutiker mot förkylning är som med bantningsmedel,ett lätt sätt att tjärna pengar på folks vilja att bli fixade snabbt och enkelt.
Kunde man köpa mirakelmedecin eller huskurer som funkade skulle det inte finnas en enda förkyld person i detta land.

Det är bara att låta kroppen ordna det av sig självt.

UrbanTiger skrev:
Börja med att äta tre klyftor rå viltök :tummenupp

Tugga ordentligt.
Håller delvis med, men har man känslig mage bör man vara försiktig och inte knapra i sig alltför stora mängder bara för sakens skull.

stordrulen skrev:
Det finns inget dundermedel mot förkylning som är receptfritt.

Dom kurer som säljs i hälsokostbutiker mot förkylning är som med bantningsmedel,ett lätt sätt att tjärna pengar på folks vilja att bli fixade snabbt och enkelt.
Kunde man köpa mirakelmedecin eller huskurer som funkade skulle det inte finnas en enda förkyld person i detta land.

Det är bara att låta kroppen ordna det av sig självt.
Just det som jag skrev tycker jag hjälper, det fixar ju självklart inte allt men det hjälper. Jag är själv fruktansvärt skeptisk mot all naturmedicin och mumbojumbo eftersom väldigt mycket är riktig jävla skit.

Enda som hjälper för mig är att vistas utomhus i friska luften,
om jag inte är allt för dålig.
Det får "snorflödet"att dämpa sig lite.

Experitox som ngn redan föreslog, whiskey och honungsvatten..Vila så att kroppen får återhämta sig. Bättre att ligga o ta igen sig en dag än att ligga i en vecka. Ansträng inte luftrören i onödan dvs var ute i kall luft osv.Håll dig borta från folk som kan smitta dig mer.

Swedie skrev:

När det gäller halsinfektioner kan man gurgla saltat vatten. Enligt dem som vet så uppstår en osmotisk process där baciller och annat skit dras ut ur cellerna i halsen och sköljs bort. Hate it or love it!

Kuritas skrev:
När det gäller halsinfektioner kan man gurgla saltat vatten. Enligt dem som vet så uppstår en osmotisk process där baciller och annat skit dras ut ur cellerna i halsen och sköljs bort. Hate it or love it!

Gurgla saltlösning var standard när jag var liten... ingen höjdare.. om det funkade eller inte minns jag iofs inte... vet bara att min gode mor tjatade så jag gjorde så..

Nu äter jag Esberitox i stället... :tummenupp

....oj.. flåt.. hade tydligen redan sagt det.. :rolleyes:

korvgubbe skrev:
Gurgla saltlösning var standard när jag var liten... ingen höjdare.. om det funkade eller inte minns jag iofs inte... vet bara att min gode mor tjatade så jag gjorde så..

Nu äter jag Esberitox i stället... :tummenupp

....oj.. flåt.. hade tydligen redan sagt det.. :rolleyes:

Jag börjar ana lite fulspel av korvgubbe!! Riktig tjat om det där Esberitox. Jag tror han är anställd av företaget som tillverkar det och får en viss summa pengar för var gång han nämner Esberitox på Sporthoj!! :mad: :tomten

Själv åt jag enschinagard ett tag, blev inte sjuk vad jag kan minnas. Enchinagard hjälpte nog.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT