Mycket tyckande och förmodanden va ?
Nej, det är inga problem med att byta ägare en gång om året. Det går fint att då passa på och byta bolag. Ingen kommer att "trilskas" om hojen vid olycktillfället står på rätt person. Byta ägare tar 10 min. Kan man spara in 15k på det så är det ...tjaa 15 konsulttimmar för min del iaf. Man vore korkad om man inte gjorde det och brände pengarna i mexico eller på kolfiber. Det finns säkert de här som drar in 15k/10 min, men de bryr sig om om ägarbyten. Jag skrev oftast över på morsan resp farsan. Samma efternamn, inga problem med att förklara vid försäljing. Fat chance att de två gamla skulle rulla omkring på nån 1198s eller dyl.
Själv skulle jag dock rekommendera avställningsbar försäkring för er som har typ 45000/ år hel. Då betalar man för de dagar man kör - resten är avställningspremie. Avställning 300 kr (give or take) ...påställd 4600 kr / mån. Ska man köra, fram med appen...påställ...bajsväder 3 dagar senare...ställ av osv. Klockrent, särskilt när man har fler hojar att välja på. Bättre lösning än ägarbyten.