Avboka resa (Fritidsresor)

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Tjena!

Måste avboka en Thailandsresa då jag fått resecheckar från Resia som går ut vid årsskiftet och som jag då vill betala med nu istället.

Har redan betalat in anmälningsavgiften på 3550kr till Fritidsresor.

Måste jag typ bryta båda benen för att kunna avboka?
Har tagit avbeställningsskydd!

En tanke var att man kanske kan omboka (har en gratis ombokning) VIA Resia och således kunna använda checkarna?

En annan tanke är att jag helt enkelt ger fan i att betala resten av resan och skänker mina redan betalda 3550kr till Fritidsresor (varav hälften är mina då vi är två som åker). Jag tjänar ju på det i vilket fall. Eller går det till inkasso om jag ger fan i att betala resterande?

Annars kan någon få köpa en Thairesa av mig :D

Känns ju rätt sunkigt just nu då jag var skitglad över checkarna och nöjd över att jag tog avbeställningsskydd, i tron om att det bara var att avboka då..

Du känner ingen som kan skriva ut ett läkarintyg? Då till doktorn och säg att det har hänt något hemskt och att du inte mår bra alls. Hittar du på en tillräckligt bra ursäkt kommer du nog att få ett intyg som du kan visa upp. Inget jag någonsin gjort, men tror inte det finns några hinder att inte lyckas.

Du känner ingen som kan skriva ut ett läkarintyg? Då till doktorn och säg att det har hänt något hemskt och att du inte mår bra alls. Hittar du på en tillräckligt bra ursäkt kommer du nog att få ett intyg som du kan visa upp. Inget jag någonsin gjort, men tror inte det finns några hinder att inte lyckas.

Snart kommer ett inlägg som säger:
Man får inte göra så. Min pappa är polis. Han kommer att slå din pappa.

Snart kommer ett inlägg som säger:
Man får inte göra så. Min pappa är polis. Han kommer att slå din pappa.

Slå hur mycket nu vill, bara jag får avboka :gnissla

Tror ni dom blir kinkiga om man ringer och säger att man skiter i att betala?
Suger visserligen rätt hårt att rätt och slätt ge dom 3550kr..

Kolla bara hur deras avbeställningskydd funkar. Jag köpte min resa till Thailand från ticket, och det räcker jag går in o säger att jag ångrat mig så får jag mina pengar tillbaka. Dock inte det som själva avbeställningskyddet kosta.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg