Avbeställa regnväder--hur fan gör man

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Har provat att till och med mata spindlarna på altan inte stampat på en endaste men de funkar fan i mej inte .....................:va

åå shit. Nu känner jag mig lite skyldig, har nämligen haft besök av en stam negrer från Kenya i helgen och vi har dansat regndans och rökt crack konstant sen i onsdags...

tjööp en svindyr regnrock. eller ett paraply! Då brukar de sluta att regna!

Hyr ett flygplan och "salta" molnen med silverjodid kring de områden du tänkt köra så att regndropparna blir tunga nog att släppa. Tanken är inte att förhindra regn utan att få det att falla tidigare så att det blir klart och fint väder efteråt när man vill ha det. Lämpligast så tvingar man fram regnet innan molnen når dit man vill ha det regnfritt. Ryssarna har kört det här ett par gånger vid viktiga parader.

Oklart hur bra det egentligen funkar men jag är ändå lite förvånad över att inte innerstads-08'orna har anammat detta för att släppa inkommande regn över förort. :näsblod

Hyr ett flygplan och "salta" molnen med silverjodid kring de områden du tänkt köra så att regndropparna blir tunga nog att släppa. Tanken är inte att förhindra regn utan att få det att falla tidigare så att det blir klart och fint väder efteråt när man vill ha det. Lämpligast så tvingar man fram regnet innan molnen når dit man vill ha det regnfritt. Ryssarna har kört det här ett par gånger vid viktiga parader.

Oklart hur bra det egentligen funkar men jag är ändå lite förvånad över att inte innerstads-08'orna har anammat detta för att släppa inkommande regn över förort. :näsblod

Har bett dalaflyget om en kostnadskalkyl, bör inte vara alltför dyrt om alla är med på ett hörn skulle man ju få kanonåkning på valda platser och tider hojåkning är ju trots allt en ganska billig fritidssysselsättning.
:D

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...