Avant, bra lr anus? (digitalkamera)

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Ska dra iväg till Thailand i 3 veckor och vill gärna ta en del kort. Hittade denna på netonnet. Ska tydligen vara deras egna märke

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=59481&sid=1003927&SpaceCode=SectionRow1Center

Jag har inte några ambitioner att bli fotograf, vill bara ha en liten smidig kamera som man vågar ta med ut precis överallt och Avant ligger i den prisklassen där man inte bryr sig så mycket om den tappas osv!

Ni som har avant, är ni nöjda?

Frågar på sporthoj för här finns en salig blandning av både svenssons och amatörfotografer..

Det är en halvbra slit och slängkamera kolla vad där är för batterier så att det inte är icke laddningsbara specialbatterier som kostar svin. Bäst är de som har lösa R6 där man kan ploppa i laddningsbara.

För bättre batteritid stäng av displayen som är löjligt stor.

Jag har sett en del bilder från en avant, jag skulle inte köpa en.. Tycker den inte håller tillräcklig kvalité! Kolla hellre på en billigare canon/nikon/olympus, där har du garanterad kvalité! Ska man till Thailand vill man nog komma därifrån med bra bilder..

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=98533 Där har du en bra tråd angående digitalkameror..
Jag säger det igen, överväg avant köpet!

Last edited:
Jag har sett en del bilder från en avant, jag skulle inte köpa en.. Tycker den inte håller tillräcklig kvalité! Kolla hellre på en billigare canon/nikon/olympus, där har du garanterad kvalité! Ska man till Thailand vill man nog komma därifrån med bra bilder..

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=98533 Där har du en bra tråd angående digitalkameror..
Jag säger det igen, överväg avant köpet!

Vore skitbra om någon kunde posta några bilder tagna med nyare avant. :tummenupp

Har haft en en Avant o nog tyckte jag bilderna vart rätt bra, är dock skaplig amatörfotograf, håller med om att den slukar batterier, inte kul alls faktiskt, därav mitt byte till en Nikon.
Men en tanke är inte såna kameror bra mycket billigare i Thailand, kanske bättre att köpa en på plats, säkert nån här som vet.

Har haft en en Avant o nog tyckte jag bilderna vart rätt bra, är dock skaplig amatörfotograf, håller med om att den slukar batterier, inte kul alls faktiskt, därav mitt byte till en Nikon.
Men en tanke är inte såna kameror bra mycket billigare i Thailand, kanske bättre att köpa en på plats, säkert nån här som vet.

Där sa du faktiskt nåt... är det nån som köpt kamera i thailand? Är det mycket billigare?

devicen!

du får vad du betalar för, jag vet:tummenupp

Det är ungefär samma priser som här.
Bara Thailandstillverkade grejer är billiga.

Avant är skit, KÖP INTE.
Kolla istället på canon, pentax, nikon i samma priskategori. Megapixlarna är inte så viktiga utan det är snabbhet, kvalitét och bra batterier som är important.

Avant är skit, KÖP INTE.
Kolla istället på canon, pentax, nikon i samma priskategori. Megapixlarna är inte så viktiga utan det är snabbhet, kvalitét och bra batterier som är important.

Problemet är bara att Canon etc i priskategorin 1000 +500 inte är ett dugg bättre utan snarare föråldrade. Visst lägger man 2000 på en kompaktkamera är canon mfl ett alternativ men deras billigaste är inte bra bara för att det står Canon på dem.

hade an avant dc 430, värdelös kamera, tog långsamt, slukade batterier, sen helt plötsligt slutade den ta bra bilder, färgerna blev helt jättefula.
så den är förpassad till en låda i garderoben, köpte en canon photoshot istället :) mycket bättre kamera på alla sätt.

jag rekkomenderar inte avant iallafall

Nästan bara kass kritik... blir nog till att lägga en tusing extra på en Ixus 60. Ixus modellerna har ju rykte om sig att vara skottsäkra dessutom, exet har en gammal (4år) ixus modell som fortfarande funkar klockrent efter diverse misshandel. :tummenupp

Tack för alla svar!

Nästan bara kass kritik... blir nog till att lägga en tusing extra på en Ixus 60. Ixus modellerna har ju rykte om sig att vara skottsäkra dessutom, exet har en gammal (4år) ixus modell som fortfarande funkar klockrent efter diverse misshandel. :tummenupp

Tack för alla svar!

:fakta
Du kommer inte ångra det köpet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...