Ava-mc

jag tycker oehört många säljare om vi snackar rent allmänt nu är totalt ointresserade av sina jobb. Jag förstår om folk har en taskig dag, men jag betalar deras löner och kan lätt gå därifrån och strunta i att handla i deras butik samt sprida det vidare och varna andra. En del undrar man hur dom fick sina jobb överhuvudtaget. Sen finns det ju dom som är jättetrevliga och hjälpsamma och är dom glada blir även jag glad och kommer gärna tillbaka eftersom servicen var så god.

Själv har jag faktiskt inte någon bra erfarenhet alls från mcvaruhusets säljare, så det verkar vara olika för alla. Dom hade tex sålt den hojen jag skulle hämta en gång till, känns lite snopet när man står där i skinnställ o med hjälm i handen. Gjorde iofs en "skitbra" deal till mig när dom sänkte en gammal RF900 från 72000 till 70000 som kompensation....Min erfarenhet är att man måste röra sig långt utanför stan för att dom ska hålla vad dom lovar osv....men vi får väl inte skriva för mycket innan Sweedie stänger tråden.

Lite positiv kritik får vi nog skriva, verkstan på Mcvaruhuset! Bra killar! och sedan den enda man kan ha att göra med i stan, MC poolen! genomgående bra killar o tjejer!

stephenj skrev:
Själv har jag faktiskt inte någon bra erfarenhet alls från mcvaruhusets säljare, så det verkar vara olika för alla. Dom hade tex sålt den hojen jag skulle hämta en gång till, känns lite snopet när man står där i skinnställ o med hjälm i handen. Gjorde iofs en "skitbra" deal till mig när dom sänkte en gammal RF900 från 72000 till 70000 som kompensation....Min erfarenhet är att man måste röra sig långt utanför stan för att dom ska hålla vad dom lovar osv....men vi får väl inte skriva för mycket innan Sweedie stänger tråden.

Lite positiv kritik får vi nog skriva, verkstan på Mcvaruhuset! Bra killar! och sedan den enda man kan ha att göra med i stan, MC poolen! genomgående bra killar o tjejer!

Fast när jag var på Mc-Poolen 2 v sedan såg det ut som stället var raidat av ett trettiotal inbrottstjuvar, knappast så man blev sugen på att köpa en crosshjälm som jag tänkte, de få hjälmar som fanns utspridda på hyllorna hade ett tjockt dammlager..

otrevlig säljare

Jag provsatte en aprilia tuono på AVA. Då kommer en säljare fram och frågar om den är inkörd nu (antydde väl att jag suttit länge?).

Sedan fortsätter han med "du har endå aldrig råd att försäkra den här". Vad vet han om det? Det enda han kan vara säker på är att jag aldrig kommer att handla på AVA. :kocko

guy_inc skrev:
Jag provsatte en aprilia tuono på AVA. Då kommer en säljare fram och frågar om den är inkörd nu (antydde väl att jag suttit länge?).

Sedan fortsätter han med "du har endå aldrig råd att försäkra den här". Vad vet han om det? Det enda han kan vara säker på är att jag aldrig kommer att handla på AVA. :kocko

Skickar man in en gråhårig gubbe låter det annorlunda, det kan jag lova dig. Men de lever säkert på att sälja nya hojar till försäkringsbolagen, samt till äldre återfallsknuttar.

guy_inc skrev:
Det enda han kan vara säker på är att jag aldrig kommer att handla på AVA. :kocko
Helt rätt :tummenupp
För ett antal år sedan köpte jag en hoj på MC Poolen och dom va bara struliga och otrevliga. Har haft mer än 10 hojar sedan dess men har inte köpt nån där! Jag handlar bara där jag får bra service och dom är trevliga, och då kan jag betala nån krona mer också.

KING KONG skrev:
tänkte berätta hur det kan gå när man möter fel persson.

det börja när jag fick syn på en hoj på ava-mc,försäljaren och
jag kom överänns om ett pris på hojen som jag ville ha.det handla om
ett inbyte av min gamla hoj och plocka ut ny.det roliga va att man
fick me ett skinnställ oxå.

när stället äntligen kommer så e det blå/vit???? men jag har ju
en kopparfärgad!!!

Har du beställt ett skinnställ som ska vara blå/vitt så är det ju inte så mycket att tjafsa om. Då får säljaren helt enkelt skaka fram ett sådant eller ge dig pengar. Vill inte mc-butiken hålla sitt löfte så snacka med konsumentvägledaren i din stadsdel eller skriv en rad till Allmänna reklamationsnämnden och klaga. Ett snack med butikschefen kan ju också va en väg att gå...

Hade ni ingen deal om vilken färg stället skulle ha så är det ju knepigare.

Konstigt att, trots alla varnade fingrar och skrämmande berättelser så kan Sthlms sämsta mchandlare AVA Mc fortsätta sin affärsrörelse?

Borde inte ringarna på vattnet spritt sig så långt nu bland hojfolket att INGEN nånsin går dit och handlar igen?

Trots berättelser som ovan, folk som har skickat ARN på dom, folk som hotat med ARN med svar från AVA: " -Anmäl oss bara, vi har redan så många anmälningar så det gör inget", folk som har dragit in advokater mot AVA, stämningar för avtalsbrott och inte minst hot om ett rejält kok stryk utav besvikna köpare.... för har du engång betalat dina sura slantar, då är du skit värd i deras ögon med service därefter.

Berättelsena är många och långa..hur kommer det då sig att dom fortfarande har buissness as usual?

Somliga säger att dom överlever pga återfallsknuttarna som kommer in å handlar, andra säger att även dom surnat på den kassa servicen...

Generalagenterna då?
KGK, Kawwa mm..har inte dom reagerat på det missnöje som uppenbarligen finns över den representant dom valt?
Tydligen inte...

Med jämna mellanrum så dyker det upp upprörande historier som denna, och detta har pågått i MÅNGA år, även jag har inte undsluppit, men då var det när rörelsen låg i Hammarbyhamnen och ärendet gällde service på kläder, detta var väl för en 10år sen, utan att vidare gå in på detaljer så kan man säga att en annan handlare fick mina pengar.

Men frågetecknet kvarstår, hur i denna tid med internetforum och mun mot mun metoden kan denna firma fortfarande ha öppet?

Tror knappast Generalagenterna bryr sig om de är otrevliga mot kunderna så länge de säljer deras hojar samt sköter alla serviceavtal mm. AVA Mc kommer fortfarande leva på att behandla sina kunder illa så länge de säljer saker. Det är ju inte nån större merit och ev skryta med att man är säljare där mm. Skitbutiker kommer förekomma överallt, fördelen för AVA Mc är att de är alldeles för stora för att kunna dras ner i skiten ordentligt därför kan de fortsätta som de gör. Min tjej var intresserad av en Kawa ER-5 så både hon & jag åkte dit och verkligen kände och klämde på hojen samt provsatt men inte fan kom nån säljare. Sen tog vi kontakt med en säljare men han hade inte direkt lust att hjälpa till konstigt nog. :va Det slutade med att vi åkte direkt över till Crossroad som tidigare låg i samma hus som Bilia i segeltorp och fick ett bra bemötande och köpte en ER-5 av dem istället. Det är bra att några är fortfarande positivt inställda på AVA Mc men i mina ögon så har de förlorat mig som kund, kan tänka mig att enbart titta på hojar där i fortsättningen.

Mike skrev:
...snip...
Generalagenterna då?
KGK, Kawwa mm..har inte dom reagerat på det missnöje som uppenbarligen finns över den representant dom valt?
Tydligen inte...

Det är nog helt enkelt så att väldigt få hör av sig till generalagenterna och klagar på deras återförsäljare. Men en insändare i MC Folket eller nån annan mc-tidning kanske uppmärksammas. :)

Kan väl säga utan att nämna namn på firmor att överlag så är de "rätt" usla på service i S-holmsområdet när det gäller försäljning. Bra erfarenheter av service i s-holm har jag bara haft hos Mc-Varuhuset samt Hela Hojen. Sist jag tjackade ny hoj drog jag mig ner till S-tälje för att få en "bra feeling". Dock så har jag lyckats att få ett f-bolag att sluta skicka sina ärenden till en mc-verkstad i s-holm pga att:
1) Hojen var inte klar när den skulle hämtas, trots att jag ringde och kollade innan.

2) Tog 2 veckor till, ringde och kollade, skulle vara klar, står på exakt samma ställe med exakt samma status. Svaret blev:
-Äh, typ, glömmt.

3) Efter ytterligare 2 veckor så kommer jag för att hämta hojen, ser på 2 meters håll en fet rinning i lacken på tanken. Hojen var 6 månader gammal, så det var inte att tänka på att godkänna det jobbet. Svaret denna gång blev:
- Öh typ såg det, men typ tänkte att det gör väl inget, skall vi lacka om den igen så måste vi sätta dit nya dekaler igen, och det är inte gratis.
Skulle det vara mitt problem?

När hojen äntligen var klar tog jag kontakt med skadereglaren och berättade för honom vad som hade skett. Han blev skogstokig (tydligen hade dom fakturerat annat som inte var trasigt också), han skulle se till att det var den sista hojen ifrån dem som passerade den verkstan iaf.

//D

Kan det inte vara så att de större affärerna knappt tjänar några pengar på sporthojar....Kolla försäljningsstatistiken, där är ju typ 70% av alla hojar glidare av ett eller annat slag. Detta gör sporthojsåkare till en liten del av inkomsten och kanske därför inte så intressanta att lägga tid på?

mina 10 öre

motardnisse skrev:
Tror knappast Generalagenterna bryr sig om de är otrevliga mot kunderna så länge de säljer deras hojar samt sköter alla serviceavtal mm. AVA Mc kommer fortfarande leva på att behandla sina kunder illa så länge de säljer saker. Det är ju inte nån större merit och ev skryta med att man är säljare där mm. Skitbutiker kommer förekomma överallt, fördelen för AVA Mc är att de är alldeles för stora för att kunna dras ner i skiten ordentligt därför kan de fortsätta som de gör. Min tjej var intresserad av en Kawa ER-5 så både hon & jag åkte dit och verkligen kände och klämde på hojen samt provsatt men inte fan kom nån säljare. Sen tog vi kontakt med en säljare men han hade inte direkt lust att hjälpa till konstigt nog. :va Det slutade med att vi åkte direkt över till Crossroad som tidigare låg i samma hus som Bilia i segeltorp och fick ett bra bemötande och köpte en ER-5 av dem istället. Det är bra att några är fortfarande positivt inställda på AVA Mc men i mina ögon så har de förlorat mig som kund, kan tänka mig att enbart titta på hojar där i fortsättningen.

Där har du fel angående generalagentén. Skickade dett missnöjt mail till KGK angående behandligt från en mc-butik i Västerås. Det gick 1 dag sen ringde kgk upp mig... vi diskuterade vi detta.. Det tog kontakt med berörd butik...yaderi yadderi...

Personligen får jag ett bra bemötande numera på AVA. Har inte alltid varit så, och ett tag bokotade jag dem. Började sen umgås med en hojåkare som jobbar där och sen dess har det inte varit några som helst problem för min del... Kan ju bero på att de känner igen mig numer...

Om du har Honda så åk till Hela Hojen, Killarna är intresserade av honda och gör ett bra jobb till bra peng och är alltid trevliga
:tummenupp

Jag har haft med Ava mc att göra !! o jag kan bara säga att jag inte har vart nöjd!!!!

Ända som e bra på ava mc som jag har märkt är Stefan! han bryr sig om vad man säger o försöker att lösa de ! och inte bar asäger att jaja vi ska kolla på de ! utan han gör de han låvar!! ...... För mig så är ava mc inte ett altenativ i nuläget att köpa hoj där ! me nallt beror på priset så klart!

Verkstan och reservdelsdisken på ava har funkat bra för mig. Köpte min hoj på mc-kompaniet i väring, så bra service som säljarna har där går inte att hitta i Stockholm

Jag har inte läst alla inläggen men jag kan till delvis hålla med om att ava inte är det bästa stället om man vill ha bra service..
Min första erfarenhet var när jag skulle köpa fett till kedjan.
Började ju med att jag tog kölapp.
Så var det min tur att gå fram och bli lite smått förlöjligad..
Jag sa att jag ville ha sprayfett.
Säljaren svarade nonchalant: MEH till vaddå?
Jag tänkte e vafan menar han?! Jag svara ialf till min MC..
Säljaren säger högt och tydligt så att alla ska höra hans "roliga" förnedring: vad är det för dimention på kedjan?!
Jag tänkte vafan spelar det för roll vad man har för fett på kedjan om man endå bara hobbyåker?
Jag svarar det är en ninja 600.
Säljaren: ÅH men säg det då högt (man hör lite småfniss från hans jobbarkompisar)
Efter den gången bestämde jag mig för att aldrig mer vara kund hos dom.

Men i höstas gav jag dem ett nytt försök, när jag skulle köpa laddare.
Kommer dit på förmiddagen en veckodag OBS jag är själv i hela butiken.
Går in till reservdelar och går rakt fram till killen som står bakom disken.
Precis när jag ska öppna munnen för att säga hej jag skulle vilja be om en laddare ringer hans mobil.
Jag får stå och vänta och lyssna i 10 minuter på när han och hans kompis var ute förra helgen!
Man blir ta mej fan nästan ledsen på så dålig service..

Så hädan efter försöker jag bara gå till mc varuhuset, där jag upplever servicen utmärkt!

Mvh en frustrerad Robert ;/

SENSEI skrev:
Där har du fel angående generalagentén. Skickade dett missnöjt mail till KGK angående behandligt från en mc-butik i Västerås. Det gick 1 dag sen ringde kgk upp mig... vi diskuterade vi detta.. Det tog kontakt med berörd butik...yaderi yadderi...

Personligen får jag ett bra bemötande numera på AVA. Har inte alltid varit så, och ett tag bokotade jag dem. Började sen umgås med en hojåkare som jobbar där och sen dess har det inte varit några som helst problem för min del... Kan ju bero på att de känner igen mig numer...

Mmm! Och på vilket sätt blev denna butik i västerås berörd av dig som missnöjd kund? Fick de en varning eller? Det är ALLTID ett + att känna nån i någon butik men det betyder inte att de är en bra butik bara för att de behandlar dig bra utan att det ska vara likaså för ALLA! Frågan är vad KGK skulle göra om alla som verkligen är missnöjda med AVA Mc och tog kontakt med KGK? Slutsats: AVA Mc är för stora men man får hoppas dessa personer som är berörda slutar av egen vilja då de får lätt en stämpel på sig som otrevlig!

Jo Ava har jag åxå haft dust med,, jag skulle byta min VFR mot en XR650r, åker in och pratar med dom, gör upp allt, åker hem å tvättar hojjen så att den blir i bra skick och åker in och skall göra bytet, men nej då har dom ångrat sig,, blev fan skitsur på dom,, fick bara blankt nej, vi hade gjort upp mellanskillnad mellan hojjarna och i praktiken allt utom skrivit på,
åkte direkt till mcvaruhuset och där gick allting bra,
vad gäller ava så köper jag aldrig mer en hoj där.

Men reservdelsdisken skall ha kanon betyg!,
Säljarna ger inte mycket förtroende.

(Har inte läst hela tråden)

Om denna handlar om Suzukis erbjudande att man ska få med ett ställ när man köper ny (eller 1 år gammal?) hoj så tycker jag att du ska ringa till suzuki sweden eller vad det nu heter och berätta om butikens bemötande. Dom lär ju kunna byta stället med dig.

Back