AVA MC - galet nöjd

  • Thread starter Thread starter SGM
  • Start date Start date
Har köpt en hel drös med saker från ava dock aldrig någon båge. Finns ju alltid en mänsklig faktor när det gäller olje byten osv, hört samma story från andra mc verkstäder.
Ska väl tilläggas att AVA har sen en kortare tid en nya verkstads chef. Tycker vi ska ge honom en chans. Vad jag förstår så har det varit lite kaos förr.

Väl talat!
Alla ska alltid få en andra chans.
Men jag håller oxå med GuW i hans inlägg om att när man KÖPER så brukar allt gå bra.
När man sen blir en besvärlig reklamationskund, brukar det nog gnissla mer.

Men återigen: Grattis SGM - och ja nog fasen måste AVA ha nöjda kunder, annars hade de väl inte funnits?
 
Alltså seriöst Nash, kom tillbaka när du kan skriva begriplig svenska så alla kan förstår dina åsikter och tankar.

Det är så sjuukt svensk att inte ge positiv feedback. Och när någon väl gör det får den skit. Visst det här var "bara" ett ny köp, inte hela proceduren med serice, reservdelar, garantiärende osv.

Men SGM är nöjd med affären och hur AVA MC har hanterat affären.
Låt han då vara det och låt han ge positiv feedback som de flesta inte gör när de har gjort en bra affär.

Woopti doo
 
Det är så sjuukt svensk att inte ge positiv feedback. Och när någon väl gör det får den skit. Visst det här var "bara" ett ny köp, inte hela proceduren med serice, reservdelar, garantiärende osv.

Men SGM är nöjd med affären och hur AVA MC har hanterat affären.
Låt han då vara det och låt han ge positiv feedback som de flesta inte gör när de har gjort en bra affär.


MYCKET bra sagt! :tummenupp :bow
 
du vet väll att bil/mc handlare aldrig gör en minus affär? så så jävla snälla var dom väll ändå inte.. hehe
 
Alltså seriöst Nash, kom tillbaka när du kan skriva begriplig svenska så alla kan förstår dina åsikter och tankar.

Det är så sjuukt svensk att inte ge positiv feedback. Och när någon väl gör det får den skit. Visst det här var "bara" ett ny köp, inte hela proceduren med serice, reservdelar, garantiärende osv.

Men SGM är nöjd med affären och hur AVA MC har hanterat affären.
Låt han då vara det och låt han ge positiv feedback som de flesta inte gör när de har gjort en bra affär.

Det är helt overkligt vad du är klok för din ringa ålder, det ger hopp om framtiden (det har sagts förut ;) ). :tummenupp

/J
 
Kan jag få tillbaka mina piller:näsblod

O vet du inte var sopakranen sitter eller vad vill du ha sagt?

Tack för godnatt sagan Krister...
Jag vet PRECIS vad AVA MC går för därav mitt HAT!

Jag lämnade in min nykrashade hoj på AVA för att försäkringen skulle gå igenom skiten, 2v senare så får jag besked att dom ville lösa in den, NO FUCKING way då reparationen skulle kosta runt 28 MILJONER Kameler!

Vad gör jag då, jag ber om att få tillbaka hojen, ABSOLUT säger AVA, MEN först ska vi bara klippa bort dina blinkers som annars går att tejpa ihop eftersom dom BARA hängde och glömma att vrida PÅ tankkranen som sitter UNDER tanken så du inte kan starta din egna hoj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad::mad:

Så TS och Krister... Enjoy!!! ;) Hahahaaa!!!
 
Var där idag med en kompis som var jäkligt sugen på en my BMW 800 gs. Men säljaren vid pratade med verkade inte alls sugen på att sälja något. Han stod och kollade mot utgången samtidigt som han mumlade och verkade dessutom kunna mindre än oss när det gällde sjävla hojen i fråga. Kändes som vi fick dra ur honom svaren . Så det blir nog att min kompis drar till någon annan affär som vill ha hans pengar. Det är ju oftast så att man bara behöver en liten knuff i rätt riktning för att håva fram plånboken men nu blev det ju istället tvärt om.

Det ska dock tilläggas att säljaren som nämdes innan i tråden (Stefan?) stod med en annan kund och verkade riktigt bra.
 
Tro det eller ej, men den bästa kundservicen jag har fått hittills, är på Ava Mc.

Per är en riktig serviceman !
 
SJÄLVKLART kan ju inte allt vara skit med AVA mc, de lever ju trots allt vidare och har gott om kunder!

Köpte själv min nya hoj av Stefan för ca två veckor sedan och är väldigt nöjd:tummenupp
Enkel, smidig, snabb affär, alla nöjda;-)
 
Väl talat!
Alla ska alltid få en andra chans.
Men jag håller oxå med GuW i hans inlägg om att när man KÖPER så brukar allt gå bra.
När man sen blir en besvärlig reklamationskund, brukar det nog gnissla mer.

Men återigen: Grattis SGM - och ja nog fasen måste AVA ha nöjda kunder, annars hade de väl inte funnits?


Hmmmm.
Jag köpte en Suzuki beggad där en gång.Dyrt visade det sig då andra hojhandlare var betydligt billigare.
Jag hann inte mer än vrida på rullen andra dagen på 2ans växel då växeln faller ur i 1 sekund och sen tillbaka igen..
Var tillbaka och påtalade det för en säljare som sa att man måste köra dom hårt annars går dom dåligt.
Ut och körde hårt, samma sak på 2ans växel.
Tillbaka och pratade med en mek på deras verkstad som blev likblek och hämtade chefen.
Han sa att det var växellådan som bråkade.Men han sa att garantin gällde fast dom ville ha en självrisk betald på det.
5000 kr ville dom ha......
Med motiveringen att dom måste ju klyva hela motorn i smådelar och då kan dom ju byta ev defekta delar som ventiler etc.
Jag bad att få det skriftligt och ringde sedan KO i min kommun som asgarvade i hjäl sig.
Finns ingen självrisk på en garanti av det slaget sa han.Han upplyste även om att en handlare enl lag måste lämna 6 mån garanti på hela hojen.
Jag upplyste om detta på AVA och gjorde en deal med dom om att beställa lite service samtidigt.
2ans,3ans,5ans drevpar och båda styrgafflarna byttes på garantin....
Men det var många hårda ord och turer innan det var över.
Jag var INTE nöjd efter det.
BTW så uppgav dom att ett sånt jobb ligger på 15-20k i arbete (år 2005).
När jag fick garantipappret på det utförda arbetet (som förövrigt då gäller i 2 år) stod det 8500 kr total kostand.Lite skillnad mot 15-20K......
Detta en story från en som varit med IRL där....
 
Tack för godnatt sagan Krister...
Jag vet PRECIS vad AVA MC går för därav mitt HAT!

Jag lämnade in min nykrashade hoj på AVA för att försäkringen skulle gå igenom skiten, 2v senare så får jag besked att dom ville lösa in den, NO FUCKING way då reparationen skulle kosta runt 28 MILJONER Kameler!

Vad gör jag då, jag ber om att få tillbaka hojen, ABSOLUT säger AVA, MEN först ska vi bara klippa bort dina blinkers som annars går att tejpa ihop eftersom dom BARA hängde och glömma att vrida PÅ tankkranen som sitter UNDER tanken så du inte kan starta din egna hoj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad::mad:

Så TS och Krister... Enjoy!!! ;) Hahahaaa!!!

Alltså jag har full förståelse för alla säljare inklusive andra som träffar dig om du är likadan i verkligheten som på nätet??!!
Du borde ägna dig åt att leta efter den tappade skruven istället kanske?
 
Jag har bara positivt att säga om AVA MC och Stefan är sjukt trevlig o duktig säljare... å lite småsnygg oxå...:kär
 
Last edited:
Min personliga erfarenhet av AVA tillhör kategorin negativ, men om de skärpt till sig är det väl goda nyheter för alla involverade. Det medför inte att jag kommer att göra några köp där i framtiden, men det utesluter väl det inte heller.
 
Min personliga erfarenhet av AVA tillhör kategorin negativ, men om de skärpt till sig är det väl goda nyheter för alla involverade. Det medför inte att jag kommer att göra några köp där i framtiden, men det utesluter väl det inte heller.

Som de flesta andra företag har de väl säkert både bra och dåliga anställda?
 
Självfallet, det finns idioter överallt, men mitt intryck har varit att idioterna varit i klar majoritet hos AVA. Men det är en diskussion för ett annat tillfälle, nu ska de få cred för att de gjort något bra.
 
Självfallet, det finns idioter överallt, men mitt intryck har varit att idioterna varit i klar majoritet hos AVA. Men det är en diskussion för ett annat tillfälle, nu ska de få cred för att de gjort något bra.

Ja det var ju det tråden handlade om för ovanlighetens skull och det tycker jag är positivt! Överhuvudtaget behövs det mer positiv feedback här på SH:tummenupp
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top