AVA Mc auktionera ut sin ER-6 turbo

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Såg att AVA Mc passar på och autioner ut sin Kawasaki ER-6 turbo.

Den är nu uppe på 55 000:-
http://www.tradera.com/Kawasaki-ER6-Turbo-proffsbyggd-custom-motorcykel-auktion_95577647

Någon som känner sig sugen ?
Den hojen lär ju inte ha rullat många km i sitt ombyggda liv.

Edit: Noterade förresten att den precis fått körförbud på grund av att den inte blivit besiktigad.
Besiktning senast: 2009-06-30
Senast godkända besiktning:
Föreläggande:Nej
Körförbud:Ja

Lär bli jobbigt att få den genom besiktningen då den är en 2005 och därmed helfordonsgodkänd.

Last edited:
"Edit: Noterade förresten att den precis fått körförbud på grund av att den inte blivit besiktigad."

Man upphör aldrig att förvånas över dessa objekt som säljs, det skulle nog hjälpa om hojen var besiktad vid säljtilfället... :huvet

Omöjligt att besikta med turbo monterad. Kikade förbi Erik Marklund på MC Xpress förra veckan och då var han i full fart med att montera bort turbon från sin hoj. Frågade "Antar att dom inte riktigt gillar turbon på bilprovningen?" - "Ja, tyvärr blir det väl lite mycket...".

Monterar du bort kalaset och besiktar så är det lugnt dock, men det förutsätter ju att du får med alla originaldelar.

Är man ute efter en ER6 så är den nog värd en 50 lök :) Hade kunnat ge dem pengarna.

Sen tror jag 112 hk är på bakhjulet, då de skriver standard 57 hk (vilket jag antar är på hjulet).

Är man ute efter en ER6 så är den nog värd en 50 lök :) Hade kunnat ge dem pengarna.

Sen tror jag 112 hk är på bakhjulet, då de skriver standard 57 hk (vilket jag antar är på hjulet).

Är dock en prisreservation på auktionen. Uppnås inte den nivån så avslutas auktionen utan någon vinnare. Jag skulle kunna tippa på allt mellan 100 och 150 000kr. Den har ju vunnit priser och allt.

Byggen är det svårt att få ut vettiga pengar för. Jag tror att den där ER-6:an har de plöjt ned fina pengar i. Jag menar kolla på delarna.
Dock så klurar jag inte ihop hur de fått fram siffran 350 papp :va

Hoj: 70 000
Fälgar: 40 000
Turbo: 50 000
Lack: 15 000
Resten: 30 000
= 205 000 inklusive moms
Och ovanstående är ganska högt räknat för delarna, sen kan de väl dra av momsen för det hela.

Man kan ju aldrig räkna med antalet byggtimmar i kostnaden. Då skulle min gamla XT vara värd nästan en halv mille :D

Tror de hade fått ut mer av det hela ifall de lottat ut den bland alla som besökt AVA Mc och lämnat adress och e-post de närmaste 6 månaderna. Då kan vi snacka reklam.

Byggen är det svårt att få ut vettiga pengar för. Jag tror att den där ER-6:an har de plöjt ned fina pengar i. Jag menar kolla på delarna.
Dock så klurar jag inte ihop hur de fått fram siffran 350 papp :va

Hoj: 70 000
Fälgar: 40 000
Turbo: 50 000
Lack: 15 000
Resten: 30 000
= 205 000 inklusive moms
Och ovanstående är ganska högt räknat för delarna, sen kan de väl dra av momsen för det hela.

Man kan ju aldrig räkna med antalet byggtimmar i kostnaden. Då skulle min gamla XT vara värd nästan en halv mille :D

Tror de hade fått ut mer av det hela ifall de lottat ut den bland alla som besökt AVA Mc och lämnat adress och e-post de närmaste 6 månaderna. Då kan vi snacka reklam.

Funderar på en sak. Ava drar väl till med byggkostnad på 700-800:- i timmen per mekaniker eller vad den nu tar och då rullar ju pengarna iväg rätt fort, därför kommer de upp i den stora summan på 350000:- MEN eftersom ingen betalat de pengarna så är det ju alldeles fel. Det skulle vara en annan sak ifall nån lämnat in cykeln till dem för ombyggnad och sedan fick betala. Ava betalar väl mekanikerna typ 20000:- i månaden eller nått och då kommer man ju aldrig upp i 350000:- my 20 cent

Funderar på en sak. Ava drar väl till med byggkostnad på 700-800:- i timmen per mekaniker eller vad den nu tar och då rullar ju pengarna iväg rätt fort, därför kommer de upp i den stora summan på 350000:- MEN eftersom ingen betalat de pengarna så är det ju alldeles fel. Det skulle vara en annan sak ifall nån lämnat in cykeln till dem för ombyggnad och sedan fick betala. Ava betalar väl mekanikerna typ 20000:- i månaden eller nått och då kommer man ju aldrig upp i 350000:- my 20 cent

Om vi antar att den som byggt hojen jobbar på Ava så är det rimligt att anta att personen fått lön för att göra jobbet. Tid som lagts på annat än att byta olja och filter på någon kunds hoj.

Alltså har någon betalat bygget.

Om vi antar att den som byggt hojen jobbar på Ava så är det rimligt att anta att personen fått lön för att göra jobbet. Tid som lagts på annat än att byta olja och filter på någon kunds hoj.

Förmodligen har den byggts på "spilltid" under en vinter, tro det eller ej, vintertid finns det inte alltid några kundhojar att jobba med.

Då rullar man in ett klotat/utdömt lik man har fått köpa billigt av försäkringsbolaget, och lagar med delar från andra klotade lik som man har ståendes, istället för att låta mekanikern sopa golvet en gång extra...

Jepp, man kan se det som förlorad inkomst ja, men som GuW säger så om det är segt med hojar på vintertid så blir det ju ingen förlorad timkostnad, utan då pratar vi förlorad lön för företaget som är betydligt lägre, kanske 150:-/timmen jämfört med 700-800:- timmen. Då lär det knappast bli några 350000:- :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back