Av/Påställning

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
Hayabusa
Hepp!
Enkel snabb fråga för er som redan vet:

Är den endast IF som har på/avställningsfunktion?

Mvh Remus

Ingen aning du. Har IF och det funkar kanon. Tog för givet att alla försäkringsbolag hade den "funktionen".

Remus skrev:
Hepp!
Enkel snabb fråga för er som redan vet:

Är den endast IF som har på/avställningsfunktion?

Mvh Remus

Nej, dom flesta har av/på försäkringar oxå. Generellt sett så har
dom dock en högre årspremie på av/på än året runt....men spelar boll
när man ställer av....

Ok! Tack för svaren, hade för mig att det bara var IF som hade den funktionen!! :tummenupp
*Snart dags att sätta sig ner & ringa runt.....* :rolleyes:

MackeNo1 skrev:
Ställer du av hojen för att sedan ställa på den igen så kan du få en helt annan premie om du har If. Snackade med dom om det för bara nån dag sedan... Läs min tråd så får du veta mer http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=34339

För mig fanns det två bolag att välja på där premien inte var skyhög. Det ena var If och det andra Bilsport MC. Bilsport ville ha lite dryg 10000 helår och If lite drygt 13000.. Hos If hade jag förmånen att kunna ställa av och endast betala 85spänn i garage-avgift. Hos bilsport kostade det samma summa oavsett...

Jag ringde och frågade If i morse vad som händer när jag ställer på med tanke på att mitt avtal gäller till Augusti och svaret är som följer:

- Så länge den är avställd betalar jag mina 85kr/mån oavsett.

- OM de gör en prishöjning INNAN jag ställer på kommer jag vara tvungen att betala denna nya premie vid påställningen. Men föt tillfället hade de inte gjort någon höjning och enligt henne planerade de heller inte att höja premien.

- OM jag då ställer på hojen och betalar denna nya premie(eller den gamla om de inte ändrar) är jag "fast" hos dem tills avtalet löper ut i Augusti.
.. Däremot är jag fri att byta bolag som jag vill INNAN jag ställer på hojen igen och då upphör avtalet hos If.

Så summa sumarum:
- Jag är fri att bryta "kontraktet" när jag vill under tiden hojen är avställd.
- De får höja premien bäst de vill under samma tid.
- När hojen väl är påställd igen så är det det DÅ rådande priset jag får betala och inte det jag hade i höstas även om det nu enligt uppgift kommer vara detsamma.

korvgubbe skrev:
Så summa sumarum:
- Jag är fri att bryta "kontraktet" när jag vill under tiden hojen är avställd.
- De får höja premien bäst de vill under samma tid.
- När hojen väl är påställd igen så är det det DÅ rådande priset jag får betala och inte det jag hade i höstas även om det nu enligt uppgift kommer vara detsamma.

Är det inte förfallodatumet som gäller även när fordonet e avställt??
Annars kan man ju ställa av närsomhelst å byta bolag!! hmmmm....

smiler skrev:
Är det inte förfallodatumet som gäller även när fordonet e avställt??
Annars kan man ju ställa av närsomhelst å byta bolag!! hmmmm....

Så trodde jag också att det va. Men jag har fått precis samma info som korvgubbe när jag har pratat med If.

MackeNo1 skrev:
Ställer du av hojen för att sedan ställa på den igen så kan du få en helt annan premie om du har If. Snackade med dom om det för bara nån dag sedan... Läs min tråd så får du veta mer http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=34339
pratade åxå med if för två dagar sedan, och tjejen hävdade att jag skulle ha samma premie som förra sässången fram till min huvudförfallodag! (Juni)
Jag frågade om dom inte kunde ändra premien bara för att den varit avställ och hon svarade nej.
Det verkar konstigt att dom kan gå ut med så olika info?
Jag har tidigare åxå trott att dom kunde höja om man ställde av
:va

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026