Ang att ställa på och ställa av:
Det kanske låter som en bra idé, men det stora problemet med detta är att eftersom ni kör hojarna lika mycket så har försäkringsbolaget lika mycket kostnader för skador, men eftersom ni bara betalar premie för en kortare tid så måste f-bolagen höja premien för att få in samma mängd pengar.
Detta var precis problemet på 80-talet när det blev dyrare och dyrare att försäkra och folk ställde på senare och senare på året. SMC jobbade då för en "årsförsäkring" utan att man behövde ställa av på vintern men med en lägre premie räknat på helår. F-bolagen hakade efter några år på idéen och vi kunde bryta den negativa spiralen.
Det f-bolagen pratar om nu (precis som någon skrev om if) är att f-bolagen funderar på att ta ut någon avgift för detta eftersom det skapar mer arbete för dem.
Det kanske låter som en bra idé, men det stora problemet med detta är att eftersom ni kör hojarna lika mycket så har försäkringsbolaget lika mycket kostnader för skador, men eftersom ni bara betalar premie för en kortare tid så måste f-bolagen höja premien för att få in samma mängd pengar.
Detta var precis problemet på 80-talet när det blev dyrare och dyrare att försäkra och folk ställde på senare och senare på året. SMC jobbade då för en "årsförsäkring" utan att man behövde ställa av på vintern men med en lägre premie räknat på helår. F-bolagen hakade efter några år på idéen och vi kunde bryta den negativa spiralen.
Det f-bolagen pratar om nu (precis som någon skrev om if) är att f-bolagen funderar på att ta ut någon avgift för detta eftersom det skapar mer arbete för dem.