Av/På-ställningsbar försäkring - vilka bolag erbjuder detta för sporthojjar?

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Hoj
2006, Yamaha R1
Vilka bolag erbjuder av/på-ställningsbara försäkringar för sporthojjar?

Ringde Trygg-Hansa nu, och de tog bort det för "ett par månader sen".
Är det nu endast Folksam som fortfarande erbjuder detta?

Det beror på vilken handledare du hamnar med, enligt vissa har inga försäkringsbolag någonsin haft det.

Last edited:
Japp, IF hade också, 4211 kr /månad för min R1:a. Som hittat...

Haha va? Hur menar du nu? Utveckla! =)

Alltså, min kusin hade avställningsbar förra året. När han ringde samma bolag i våras så hade det bolaget aldrig haft avställningsbar enligt denna handledare. När han ringde nästa gång svarade en annan person och sa att det är inga problem, och han fick sin avställningsbara försäkring även i år.

Alltså, min kusin hade avställningsbar förra året. När han ringde samma bolag i våras så hade det bolaget aldrig haft avställningsbar enligt denna handledare. När han ringde nästa gång svarade en annan person och sa att det är inga problem, och han fick sin avställningsbara försäkring även i år.

Många försäkringsbolagsanställda är precis dumma i huvudet. Jag ringde till Svedea, och tanten var riktigt osmart. Inte många rätt..

Last edited:
Kan ju flika in med att det var flera år sedan Trygg-Hansa bytte till helårsförsäkringar; inte för några månader sedan :)

Länsförsäkringar Jönköping har det inte för sporthojjar med "hög effekt" (som hon uttryckte sig när jag ringde och frågade). De erbjuder bara helårsförsäkringar.

På dom igen bara! Det brukar bero på vem man pratar med :) Jag får iaf försäkra på deras "bas" som den kallas, som är av/påställningsbar på r1an.. Och då är det inte ens deras tjejförsäkring :tummenupp

Folksam har betalade 80 kr per dag hela vitsen med denna typen av försäkring ställ av hojen när du inte andväner den... Annars kör med helårsförs.

På dom igen bara! Det brukar bero på vem man pratar med :) Jag får iaf försäkra på deras "bas" som den kallas, som är av/påställningsbar på r1an.. Och då är det inte ens deras tjejförsäkring :tummenupp

Men vilket län tillhör du? Länsförsäkringar är väl olika bolag i olika län? Kanske är det som skiljer då..?

Folksam har betalade 80 kr per dag hela vitsen med denna typen av försäkring ställ av hojen när du inte andväner den... Annars kör med helårsförs.

80 kr / dag, what? :)

Last edited:
Vet att IF hade till min hoj, men dom ville ha 2500:- när den va påställd sen 43:- i månaden när den va avställd. Kom fram till att jag tjänade 3000 - 4000 på att ha helårsförsäkring via Trygghansa istället.

tja ring compricer.se - gratis samtal och de kollar upp efter dina val på sin egna dator.

hade själv folksam innan som försäkring helf.helår skulle betala 17.000 om året.

tack vare compricer så har jag nu svedea som var mest lämlig för mig samt billigast vad han kunde se på sin dator, så nu ger jag bort 12.000 helf.helår då den största summan betalas på vår/sommarhalvåret och sedan resten då den står låst i garage.

jag är kille 21år bor sthlm äger en er 6f.-07 utan abs.

mvh

Fick en offert av salus ansvar på en sån förs. 2 månader sen iof

De hade ja glömt bort! Då ska jag ringa dem imorrn och kolla läget :)

tja ring compricer.se - gratis samtal och de kollar upp efter dina val på sin egna dator.

hade själv folksam innan som försäkring helf.helår skulle betala 17.000 om året.

tack vare compricer så har jag nu svedea som var mest lämlig för mig samt billigast vad han kunde se på sin dator, så nu ger jag bort 12.000 helf.helår då den största summan betalas på vår/sommarhalvåret och sedan resten då den står låst i garage.

jag är kille 21år bor sthlm äger en er 6f.-07 utan abs.

mvh

Bra tips, fast nu har jag ju nästan ringt alla :rolleyes:

Det gjorde jag en gång, sedan ringde jag runt själv och fick nästan alltid bättre priser när jag ringde själv.....

Fast det ändrade inte den inbördes ordningen specielllt mycket, dom tre billigaste var fortfarande dom tre billigaste, två bytte plats med någon hundring i skillnad....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT