Av/På- ställning med folksam

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Har folksam någon gräns för hur många ggr. man kan ställa av eller på en hoj?

nej, inte sist jag kollade och det var förra säsongen

Tänk på att du får en påställningsavgift på 50kr varje gång du ställer på...

Nepp ingen gräns, grejade med detta för 2 år sedan och sedan tecknat lite försäkringar här och där (dom kommer nog inte ändra på ett tag), hade ställt av och på ca 15 gånger, det enda jag fick var ett påpekande från damen i kundtjänsten: oj oj oj vad många gånger du ställt på :tummenupp

Tänk på att försäkringen avslutas automatiskt när du ställt av ditt fordon men den börjar inte automatiskt så fort du ställt på det så kom ihåg att slå en signal till folksam innan eller samma dag som du ställt på för att vara på den säkra sidan.

Last edited:
Tjena.

När jag kollade på halv avställningsbar med Folksam förra veckan sa han till mig att jag fick ställa av/på 10 ggr per år.

Jag fick till svars att jag kunde ställa av och på hur många gånger som helst när jag tecknade på min.

Bara som jämförelse:
Jag har Länsförsäkringar och där sker på- och avställning automatiskt med min anmälan till bilregistret.
Får göra det hur många ggr jag vill.
60:-/dag kostar min hoj helförsäkrad, så jag tjänar på det från första dagen (trots påställningavgiften).

Jag åker bara om det är finväder :arsele - och det är det ju inte så många dagar så för mig lönar det sig med en avbrytbar försäkring.:tummenupp

men kostar inte försäkringen ändå, trots att ni ställer av den
(det gör min på IF iaf)??

men kostar inte försäkringen ändå, trots att ni ställer av den
(det gör min på IF iaf)??

kanske en dum fråga, men har du kollat upp alla olika försäkringar för din hoj. min erfarenhet är att IF:s märkesförsäkringar sällan håller konkurrenskraftigt pris, plus att den inte är avställningsbar. kolla ex folksam, både godkänd för bankörning (SMC), avställningsbar och slutpriset blir ofta lägre.

kanske en dum fråga, men har du kollat upp alla olika försäkringar för din hoj. min erfarenhet är att IF:s märkesförsäkringar sällan håller konkurrenskraftigt pris, plus att den inte är avställningsbar. kolla ex folksam, både godkänd för bankörning (SMC), avställningsbar och slutpriset blir ofta lägre.
ok, vet ni vilka försäkringar som har av/på försäkring??
den på If för min är klart billigast betalar 18.000om året för min cbr1000rr-08 och den står på mig (26år), fast den är ju en året runt försäkring

kolla upp nu så ni kan ställa av den o inte betala försäkring. ja har min på trygg hansa o de har tagit bort garage så man måste betala hela året fast den är avstäld.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park