Av- och påställning

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Tjena!
Det är dags att köpa hoj igen, och jag har funderat på om jag skulle vinna något på att ha en avställningsbar försäkring. Nu undrar jag hur det funkar rent praktiskt. Kan man hos t.ex. If ställa av och på hur ofta man vill, och kostar det något för varje gång?

Betalar man föresten försäkringen per dag, så att man t.ex. kan ställa på och köra varannan dag utan att behöva betala för dagarna imellan?

Hur tycker ni som har en sådan försäkring att det funkar? Krångligt eller enkelt? Billigt eller dyrt?

Du skulle kunna tjäna på att ha en av- och påställningsbar försäkring :)

Försäkringen betalas per dag, och om du beslutar att ställa på fordonet en helg och sedan ha den avställd tills nästa helg så betalar du endast försäkring under dagarna då den är påställd.
Dock har jag hört talas om något försäkringsbolag som har något straff (i form av högre försäkringskostnad eller något sånt) till den som ställer av och på sitt fordon rätt ofta (kanske var IF, kommer inte ihåg).

Själv gjorde jag så här i våras och jag tyckte det var krångligt då man inte kunde åka när man ville utan att ställa på fordonet och teckna försäkring varje gång :gnissla Dock är det ju praktiskt om man nu vet med sig att man bara kan köra under exempelvis helgerna eller något sånt :tummenupp

Jag ställer på och av rätt friskt, inga problem att fixa på vv.se
Kostar inget extra men det blir en jävla massa brev från IF varje gång med nya papper... Har betalning via autogiro så det dras varje månad och sätts tillbaka varje månad, dom räknar ut efter en månad hur många dagar den varit påställd och sätter tillbaka det jag inte nyttjat så att säga.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...