Av Med Körkortet, Nån Som Har Tips?

lindfors22

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
på g
Tänkte höra om det är någon som vet vad man kan göra.
Blev av med körkortet för några veckor sedan,
Blev klockad i 172 på 110 väg, när de stoppat mig så bad
jag att få se bevis för den påstådda fortkörningen,
fick då svaret att hon som sköt på mig sitter 3 km bort, o att resultatet
från lasern inte går att spara, men att hon (polisen) läst avlasern o fört över resultatet från laser till papper, och det är hennes ord som gäller även i tingsrätten.

Jag nekade o gör fortfarande till att ha kört så fort, o har sagt att jag vill se bevis, jag menar på att mänskliga faktorn kan fela, alla kan läsa av siffror fel eller minnas fel.. ska upp i tinget om några veckor om detta..

nån som har några tips eller förslag..?

Sköt de på dig från 3km avstånd? Isf är den mätningen ogiltig vad jag vet, om man ens kan se en hoj på 3km avstånd.

kontakta trafikjuristen eller köp en moped.

Solid snake skrev:
2566010 Sköt de på dig från 3km avstånd? Isf är den mätningen ogiltig vad jag vet, om man ens kan se en hoj på 3km avstånd.
Mätningen skedde 3 km före polisen fick stopp på föraren.

Kör du på linjen att hon kan ha sett fel, lär bli ett dyrt predjuikat om det går igenom :D

Eller så är du en man och står för vad du har gjort :)

Josef skrev:
2566028 kontakta trafikjuristen eller köp en moped.

Det är ofta det tipsas om trafikjurisen här, vilket för all del kanske inte är fel. Men betänk att de är långt ifrån gratis och kan kosta en jäkla massa stålars om de kör på löpande.

Är det verkligen så att skjutningarna inte loggas å styrks med annat än polismans ord?? :va Känns som det skulle ge upphov till ett antal ord-mot-ordtvister i rätten varje år.

BlueBull skrev:
2566056 Är det verkligen så att skjutningarna inte loggas å styrks med annat än polismans ord?? :va Känns som det skulle ge upphov till ett antal ord-mot-ordtvister i rätten varje år.

Som jag har förstått av en polare till mig som är polis,så har du all rätt till att se resultatet. Det ska visst sparas. Att polisen säger att det inte går och att de förlitar sig på hennes ord verkar vara tomt snack!:va

Poccis skrev:
2566095 Som jag har förstått av en polare till mig som är polis,så har du all rätt till att se resultatet. Det ska visst sparas. Att polisen säger att det inte går och att de förlitar sig på hennes ord verkar vara tomt snack!:va

tycker det är sjukt om dom bara går på polisens ord, polisen kan ju hata mc förare och gör det för jävlas, typ lägga till 20km/h
ne någon bevisning borde behövas eller?

SilentPlanet skrev:
2566211 tycker det är sjukt om dom bara går på polisens ord, polisen kan ju hata mc förare och gör det för jävlas, typ lägga till 20km/h
ne någon bevisning borde behövas eller?

Precis, även om hon nu skulle tala sanning har hon ju ingen bevis för det? då kan det ju inte användas i domstolen?

sandstream skrev:
2566037 Mätningen skedde 3 km före polisen fick stopp på föraren.

Kör du på linjen att hon kan ha sett fel, lär bli ett dyrt predjuikat om det går igenom :D

Eller så är du en man och står för vad du har gjort :)
Tänkte det men väldigt luddigt skrivet så, man vet aldrig.

Jag klarade mig från en Lasring genom att upptäcka att man skjutit mötande trafik och inte mig genom att jag anade något skumt med mätningen och i efterhand läst igenom laserpickans manual och upptäckte att ett plustecken före hastigheten saknades i displayen. Länsrätten gav mig tillbaks mitt kort, exercisen tog dock 5 veckor. Får man inte se, dvs förvägras, mätresultatet ska man vägra skriva på något och överklaga.

Radar- och laserkontroller utan videoupptagning är totalt urbota korkad och förlegad teknik. Det skulle underlätta för polis och trafikanter om det fanns svart på vitt hur hastighetsöverträdelsen såg ut i realtid, dvs video + mätdata. Hur svårt är det att tillverka en laser med vidhängade videokamera? Med dagens teknik skulle den bli 1/4 så stor som "Polisens nya moderna ProLaser 3". Marknaden för sådana är ju hur stor som helst!

andersbrink skrev:
2566313[/ Det skulle underlätta för polis och trafikanter om det fanns svart på vitt hur hastighetsöverträdelsen såg ut i realtid, dvs :censored . Hur svårt är det att tillverka en laser med vidhängade :censored ? Med dagens teknik skulle den bli 1/4 så stor som "Polisens nya moderna ProLaser 3". Marknaden för sådana är ju hur stor som helst!

:ajjabajja :ajjabajja Nu skall du bara vara tyst med dina urbota dumma ideer! :tummenner :rolleyes: :D

Man har inte rätt att se resultatet och det sparas inte då det bara visas på en display.
Avstånd visas också på en display och ska vara under 400m.

Personen som skötte lasern ska ha rätt utbildning och den ska inte vara för gammal. Lasern ska ha kalibreringsprotokoll och platsen ska vara uppmätt och ha protokoll.

Precis som Andersbrink skriver så finns det väl ingen koppling till regnumret, eller? Hur kan det hålla rättsligt - fattar noll :va ?

Menar att de kan pricka vad som helst och säga att det var .... du :mad: eller är numret med i mätningen automatiskt - kan ngn fylla i fakta?//R

Hmm låter som detta inte skulle hålla för fem öre i en rättegång..

Inga bevis, bara ord mot ord...

Neka till alltoch invänta rättegång och begär att få se deras bevis.

andersbrink skrev:
2566313 Hur svårt är det att tillverka en laser med vidhängade videokamera?Marknaden för sådana är ju hur stor som helst!
Du kommer ju ha hur mycket tid över som helst...
Du kanske skulle ta fram ett koncept och sälja till Rikspolisstyrelsen, och tjäna storkovan...:D

Sälj inte in det till Trafikpolisen i Hallands Län bara...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti