Av med körkortet i Sandviken????

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Läste i dagens Arbetarbladet att en 41 åring kört på bakhjulet i 111km/h på Fredriksgatan i Sandviken, ( det var inte jag ) oturligt nog stod farbror blå med sin laser pistol längre ned på gatan :(
Någon härifrån som känner sig träffad eller vet vem det är?

//Lasse

lpdata skrev:
Läste i dagens Arbetarbladet att en 41 åring kört på bakhjulet i 111km/h på Fredriksgatan i Sandviken, ( det var inte jag ) oturligt nog stod farbror blå med sin laser pistol längre ned på gatan :(

//Lasse

Surt! Fast kanske illa valt ställe att wheela på också... Undrar om det funkar att skylla på gashäng såna där gånger? :va :D

Det är lätt hänt att man får lite hög fart där faktist, men vad är det för 41 åring som åker på bakan mitt i stan! (byn)

Det fanns en tråd på SH tidigare som nämnde något om att Polisen kan haffa en för bakhjulsåkning och lämna ärendet vidare till åklagare. Men kruxet för Polisen var att det fanns någon lag som sa något i stil med att bakhjuls- samt framhjulsåkning inte skulle räknas som "vårdslöshet i trafik" och ska därmed inte vara straffbart.

Nu är jag kanske lite ute och cyklar eftersom jag inte vad hastighetsbegränsningen på gatan där han blev av med kortet är.
Visst 111 är ju en del över på tex. en 90-sträcka oxå, men de kanske skulle räcka med böter eller så.

Men hur som helst så sa lagen att så länge man inte utsätter någon annan för fara och håller sig inom hastighetsbegränsningar så var det helt OK att slanga.

lpdata skrev:

Wheela förbi tonåringarna på kungen. Fyfan vad svagt.

Och du får ta bussen i fortsättningen? ;)

LocDog skrev:
Nu är jag kanske lite ute och cyklar eftersom jag inte vad hastighetsbegränsningen på gatan där han blev av med kortet är.
Visst 111 är ju en del över på tex. en 90-sträcka oxå, men de kanske skulle räcka med böter eller så.

Det är 50 på sträckan. Dock med separata cykel- och gångbanor så det var ju inte mitt inne i metropolen.

Dom är ju ute med laserpickorna hela tiden på Sandviken! Jag och några polare konstaterade att dom säkert sett för mycket på filmen Kopps, för var det inte tal om att snuten skulle stationeras i Gävle istället?

LocDog skrev:
Ah oki, då var de nog inte mycket att göra än att överlämna lappen snällt och fint till konstapeln :tummenupp

Helt rätt imho. Det ligger dagis och lågstadieskolor alldeles i närheten så gubben borde ha pisk. :mad:

Dessutom lockar sådana som han dit gävlepolisen. :rolleyes:

Är det gatan som går förbi halls bilar m,m?

lpdata skrev:

//Lasse

Huvva, var det kring "kungen" eller?? Ogillar den sträckan skarpt, då polisen lätt kan gömma sig vid parkeringarna längs "bruket".

Pelvan skrev:
Huvva, var det kring "kungen" eller?? Ogillar den sträckan skarpt, då polisen lätt kan gömma sig vid parkeringarna längs "bruket".

Lär ju ha varit däromkring. Finns mig veterligen inget att posa för längre upp. Såvida man inte vill impa på byggjobbarna.

Småtjejerna samlas väl kring den där skitiga pizzamojen mittemot murgårn och lockar gubbar till div. wheeliekonster. :tungan

MrRoadSnail skrev:
Lär ju ha varit däromkring. Finns mig veterligen inget att posa för längre upp. Såvida man inte vill impa på byggjobbarna.

Småtjejerna samlas väl kring den där skitiga pizzamojen mittemot murgårn och lockar gubbar till div. wheeliekonster. :tungan

Hehe jo det låter mest troligt.

aj då!! va hade polisen där att göra just då?? :confused:
ruskigt lätt att torska där. kan ju bara prata för mig själv. men de är sällan de går 50 efter den vägen. men han är inte den första som blir av med lappen där iaf!!
killen får väl åka buss ett tag framöver :fyllisar

MrRoadSnail skrev:
In My Humble Opinion.

Nej, nu när de till slut flydde stan så behöver de ju inte lurka kvar.

Ah..man lär sig någe nytt varje dag :)

Nej de behöver inte vara i närheten om de inte behövs, ekvationen kanske inte går ihop men de vore ju de bästa :tuttar

Forsberg skrev:
Dom är ju ute med laserpickorna hela tiden på Sandviken! Jag och några polare konstaterade att dom säkert sett för mycket på filmen Kopps, för var det inte tal om att snuten skulle stationeras i Gävle istället?
Har dom börjat med det nyligen eller, alltså hastighetövervakningen? Tycker Viken har varit något av en frifarts-zon dom senaste åren, inga snutar så långt rymdkikaren kan nå! :D

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...