Av(f)rostning i Skåne

ZZR-1200

Långdistansmissil
Gick med
22 Nov 2003
Ort
Framför datorn
Hoj
Sporttouring
Då var det gjort. Körde första längre runda i dag. c.18 mil på skööööna våraktiga vägar. Enda problemet var alla potthålen efter vinterns härjningar. Det finns vägar som är inte av denna världen fast de i höstas var skapliga. Skall ni ut, ta det lungt. Även några bilister var fortfarande i vinterdvala. Fick en gammal guube i hatt framför mig från avtagsvägen. Han sket säkert på sig när jag blåste förbi bara 1,5 sek efter han kommit på stora vägen.

TA DET LUNGT. De vaknar så småningom. Annars underbart. :tummenupp :tummenupp
 
2Late skrev:
Då var det gjort. Körde första längre runda i dag. c.18 mil på skööööna våraktiga vägar. Enda problemet var alla potthålen efter vinterns härjningar. Det finns vägar som är inte av denna världen fast de i höstas var skapliga. Skall ni ut, ta det lungt. Även några bilister var fortfarande i vinterdvala. Fick en gammal guube i hatt framför mig från avtagsvägen. Han sket säkert på sig när jag blåste förbi bara 1,5 sek efter han kommit på stora vägen.

TA DET LUNGT. De vaknar så småningom. Annars underbart. :tummenupp :tummenupp

Du skall ha stryk. Här har vi bara is, rullgrus och storm!

Förbannelse.
 
Fick oxå kört ett par mil idag. :)
Körde soppatorsk, men rullade in på bensinmacken med död motor... :D

(Glömde kolla trippen när jag startade...)


Kändes lite ovant att inte frysa h*cken av sig efter en liten runda. :)

Nu har det vänt!! :yoparty
 
Ni som har vart ute och kört ska ta mig f-n ha smisk på bara stjärten :arsele , fattar ni inte att vi som inte kan köra blir gröna av avund :D . Och sen skriva det här för att skryta är inte snällt :4skrika JAG VILL OXÅ ÅKA, VÄRLDEN ÄR BRA J¤%A ORÄTTVIS :tungan
 

Bifogat

  • whosetiredofsnow.jpg
    whosetiredofsnow.jpg
    16.8 KB · Visningar: 37
t-rex skrev:
Du skall ha stryk. Här har vi bara is, rullgrus och storm!

Förbannelse.

Appappapp, nu är du för bekväm :tungan , själv körde jag dryga timmen idag runt GBG. Det var ju riktigt varmt och skönt, snacka om att man har väckt vårkänslorna (aka gashanden) redan! :kär
 
:jisses Nä nu blir jag nog avis, jag har min på ståförsäkring i drygt 2 månader till.
Först då brukar favoritvägarna vara bara, och temperaturen hålla sej över 0 :tummenner

Blir väl att gasa av sej lite abstinens med snöskojtern i helgen, måste ju
anpassa fordonet efter föret :) .
 
Marcus skrev:
Appappapp, nu är du för bekväm :tungan , själv körde jag dryga timmen idag runt GBG. Det var ju riktigt varmt och skönt, snacka om att man har väckt vårkänslorna (aka gashanden) redan! :kär

Idag när jag hattade runt med min MB Spencer (cp-buss :kocko ) så såg jag en röd hoj parkerad på avenyyyn :yoparty , var de kasnke din? Sen även 3 andra med sidovagn, såg ej märke. Men de var kanske igår. En endura var oxå och rastade sig här i byn. De borde vara förbjudet att åka hoj när man får ha dubbdäck, då blir de ju lika rättvist för alla. Även oss utan pengar till försäkring på vintern :huvet
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top