Autozug läggs ned

Blir nog inte lika bekvämt att ligga och slagga på ett lastbilsflak jämfört med en säng i en sovvagn.
Eller ska man lasta bilen/motorcykeln på en tradare, sätta sig på tåget och...... förmodat vänta nåt dygn innan ens fordon levereras på destinationen? Låter ju som en kanonfin affärside.........
 
Hur tänkte dom nu då?...
Vilket sammanträffande att Scania köptes av Volkswagen nyligen.
 
Tråkigt som fan alltså, jag som tyckte det var skitkul att åka iväg med hojen på det där tåget. Får se till att boka in en tripp neröver till nästa år så man får uppleva det åtminstone en gång till.
 
Ja jag håller med honom till viss del.... Felet är att längst ner läser jag toruingklubben.. Och jag kör supersporthoj..... =) :arsele =ont
 
Tyskland är å andra sidan inte problemet (om man skall till Adenau..) - det är här hemma torkande färg är mer upphetsande. Den där bergslagsdiagonalen är värre än tio tyska vägarbeten tillsammans.

En färja från ståkkålms-området till düskland skulle inte sitta fel alls. :fakta
 
Är tåget ett alternativ?
Verkligen???
Jag gillar köra hoj så jag har inte sett fördelarna.
Ett alternativ är väl annars att hyra skåpbil envägshyra och lasta in 3 hojar och köra dit man vill?
 
Fast o andra sidan chans till konkurrens och de som inte bemästrar surrning/skadefri transport sorteras förhoppningsvis bort rel. snabbt. Med tanke på hur tågstatusen beskrivs känns hojen på långdojja och själv i en bekvämare sits med en kall i handen inte så tokigt, förutsättningsvis rimligt pris inkl. någon godtagbar försäkring.

Hur lång tid tar det realistiskt för lastbilen att transportera sig samma sträcka som tåget?
 
Är det bara jag som alltid har lastat hojarna i transportbilen smiskat autobahn och lastat av på hotelparkeringen? Inga platta däck, massor av packutrymme, inga 100mil i fuktigt skinnställ osv....
 
Är det bara jag som alltid har lastat hojarna i transportbilen smiskat autobahn och lastat av på hotelparkeringen? Inga platta däck, massor av packutrymme, inga 100mil i fuktigt skinnställ osv....

Jag trailade ned lilla svarta till ringen förra veckan. Kanon (speciellt med tanke på 80 mil ösregn ned).
 
Har också kört hojarna på släp när vi var ned ned till ringen för två år sedan. Var skönt men också lite segt då man inte kunde köra så fort med släpet.

Är sugen på en resa neröver Europa men inte nån att åka med som det ser ut. Tänkte ta tåget en riktning åtminstone.
 
Tyskland är å andra sidan inte problemet (om man skall till Adenau..) - det är här hemma torkande färg är mer upphetsande. Den där bergslagsdiagonalen är värre än tio tyska vägarbeten tillsammans.

En färja från ståkkålms-området till düskland skulle inte sitta fel alls. :fakta

Går ju en från jöttlabörj till düsklant.
 
Inte så dyrt med färjan Göteborg-Kiel om man bokar i tid. Det går väl på 1600:- då ungefär.
Att köra de 60 milen istället kostar om vi räknar på en riktig låg milkostnad 15:- så blir det 900:-
Sen tillkommer bro eller färjeavgifter på det ca 600:- vilket är totalt 1500:-
Om man sen lägger på övernattning på det så är det mycket billigare att ta färjan samt att man slipper köra.

Eller räknar jag fel?
 
Tåg är ett 200 år gammalt trafiksystem som fungerar allt sämre, varför bli ledsen över en nedläggning?
Men det jag blir mest förvånad är över är alla hojåkare som diskuterar hur man slipper att åka hoj!!!
Min RSV4 har varit i Assen 2 gånger och vid Sachsenring en gång och mer skall det bli!
Gröna helvetet och Mugello (MotoGP) skall hinnas med inom några år.
"Nog finns det mål och mening i vår färd -men det är vägen, som är mödan värd."
Som de säger i MB reklamen!
 
Back
Top