Autosafe - ny annonsör på SH

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
"Företaget Autosafe säger sig ha över 2 000 kunder som vardera betalar 495 kronor om året för att slippa betala sina böter. Från företagets håll vill man inte uppge vem som äger det. Bolaget är registrerat i England. I Sverige har det endast en postbox och ett faxnummer som går till ett konkursat mäklarkontor, enligt Råd & Rön."

Är man så dum att man kör utan bälte så kan man ju skylla sig själv.

Det är iallafall min åsikt.

Först och främst, Din försäkring gäller inte om Du:

Kört fortare än max 30 km/h över gällande hastighet på 70, 90, 110, eller 120-sträcka.

3155259 "Företaget Autosafe säger sig ha över 2 000 kunder som vardera betalar 495 kronor om året för att slippa betala sina böter. Från företagets håll vill man inte uppge vem som äger det. Bolaget är registrerat i England. I Sverige har det endast en postbox och ett faxnummer som går till ett konkursat mäklarkontor, enligt Råd & Rön."
Det stämmer ju inte nu iaf. Att det är englandsreggat är ju inget konstigt. Dom har dessutom telefonnummer på sidan.

Vid närmare eftertanke så är det rätt klantigt på alla sätt och vis att låta dem annonsera här....

Känns ganska oseriöst att ha ett sånt företag som annonsör .

Varför?

Sen att chansen att men ska gå plus på att ha försäkringen är ganska liten har ju faktiskt inte med saken att göra.. Det finns försäkringar för allt, vad är problemet? Upp till kunden att läsa villkoren innan man tecknar försäkringen

Last edited:
Varför?

Sen att chansen att men ska gå plus på att ha försäkringen är ganska liten har ju faktiskt inte med saken att göra.. Det finns försäkringar för allt, vad är problemet? Upp till kunden att läsa villkoren innan man tecknar försäkringen

Frågar mig samma fråga. Varför är det oseriöst? Bara för att företaget är reggat i england och har som affärsidé att betala _dina_ böter mot en betalning - Där kanske riktlinjerna är hårfina? Tycker inte det är oseriöst alls

Frågar mig samma fråga. Varför är det oseriöst? Bara för att företaget är reggat i england och har som affärsidé att betala _dina_ böter mot en betalning - Där kanske riktlinjerna är hårfina? Tycker inte det är oseriöst alls

Det är ju bara att läsa denna ( http://www.e24.se/dynamiskt/familjeekonomi/did_17002000.asp ) så ser man att det är ett skojar företag & vist har man inte läst villkoren så får man stå sitt kast . Men eftersom det här är ett forum som är till för oss hojåkare så är det inge kul att ha en oseriös annonsör som bara är ute efter blåsa folk på pengar . Tycker alla andra företag som annonser här verkar seriösa & har produkter som är till för att hjälpa oss hoj åkare . Att sälja försäkringar som är nästan omöjliga/mkt svåra att utnyttja ser jag inte hur det kan gynna oss på något sätt & därför bör ej heller finnas på detta forum .

3155357 Det är ju bara att läsa denna ( http://www.e24.se/dynamiskt/familjeekonomi/did_17002000.asp ) så ser man att det är ett skojar företag & vist har man inte läst villkoren så får man stå sitt kast . Men eftersom det här är ett forum som är till för oss hojåkare så är det inge kul att ha en oseriös annonsör som bara är ute efter blåsa folk på pengar . Tycker alla andra företag som annonser här verkar seriösa & har produkter som är till för att hjälpa oss hoj åkare . Att sälja försäkringar som är nästan omöjliga/mkt svåra att utnyttja ser jag inte hur det kan gynna oss på något sätt & därför bör ej heller finnas på detta forum .
Jag tyder det absolut inte som att det vore ett skojarföretag. Alla med liknande idé har ungefär samma regler. Normalt sett när man köper något så tittar man på vad man får gentemot vad man betalar och sen gör man ett bedömande om man skall köpa eller inte. Om man inte orkar läsa igenom vad man köper så blir man ibland lurad, fast mest av sig själv.

De gånger jag åkt dit för fortkörning så har de inte blivit något annat än för själva fortkörningen. En gång va på 50 dock så där hade man väl vart körd men annars hade ju försäkringen gällt, så som jag kan tolka det iaf (om jag hade haft en) så de känns som lite propaganda ifrån media och som andra sagt redan, upp till var och en att läsa villkoren innan man tecknar.

Det är ju bara att läsa denna ( http://www.e24.se/dynamiskt/familjeekonomi/did_17002000.asp ) så ser man att det är ett skojar företag & vist har man inte läst villkoren så får man stå sitt kast . Men eftersom det här är ett forum som är till för oss hojåkare så är det inge kul att ha en oseriös annonsör som bara är ute efter blåsa folk på pengar . Tycker alla andra företag som annonser här verkar seriösa & har produkter som är till för att hjälpa oss hoj åkare . Att sälja försäkringar som är nästan omöjliga/mkt svåra att utnyttja ser jag inte hur det kan gynna oss på något sätt & därför bör ej heller finnas på detta forum .

Läser vi samma sak? Ser inget direkt bluffartat där. Villkoren är ju glasklara, och vem fan använder fax?

Äh..... jag har haft körkort sen 1986 och aldrig torskat för fortkörning. Och jag kör FORT!

Sätt in pengarna på ett konto ist och plocka ut vid behov.

Jo men till skojjarföretag som har snåriga villkor och som ofta inte betalar ut pengar fast kunden trodde han var försäkrad hör väl även alla stora svenska försäkringsbolag...

Alla försäkringsbolag försöker suga ut så mycket pengar som möjligt från sina kunder.... Det är ju lixom hela affärsidén!

Menar du att sporthoj.com skulle tacka nej även om folksam kom och ville annonsera på sidan? Mycket fler och svårtolkade villkor om du tecknar en försäking hos dom...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard