Automatisk MC-tvätt i USA

Verkar som att de använder sig av högtryckstvätt, inget jag skulle vilja utsätta min hoj för med tanke på packningar mm.

Verkar som att de använder sig av högtryckstvätt, inget jag skulle vilja utsätta min hoj för med tanke på packningar mm.

Varför skulle det vara dåligt med högtryck?
Jag har alltid tvättat mina hojar med högtryck o aldrig haft problem...

Såg det på TV igår, den verkar ju komma åt överallt. Och så jävla högt tryck var det ju inte. Skönt med torkare, slippa skinna hojen torr.

Men när kommer detta till Sverige tro?

Nja...tror de tänkt på en del, vågar OCC dra igenom en av deras cyklar där så...

Nåja, nu var det väl en rätt standard packväskehoj (Electra?) dom rullade igenom, alltså en brukshoj.
Är det någon som har sett hur gubben behandlar bruksbilen (en Ford SUV)?

Showhojjarna skulle dom nog aldrig köra igenom maskinen (jag såg bara en glimt av programmet, så jag kan ha fel)

Jag tvättar själv hojen med högtryck, det är ju inte svårare än att man backar munstycket en bit så har man bara en fjärdedel av trycket när man tvättar känsliga delar.
Inte för att jag tvättar min hoj ofta, jag har T.O.M en dekal där det står:
"Fornminne, får ej tvättas"
En av mina bättre investeringar... :D

Fanns det en maskintvätt nära till skulle jag nog prova den, men ÅAS finns det flera högtryckstvättar i familjen, och eftersom jag inte är så noga med gnusset så går det lika fort.

Missförstå mig rätt nu... Jag tvättar själv hojen med högtryck o gör precis som ni. Sprutar inte direkt på lager , etc.... Grejen är den , som jag förstått det , att även om man INTE sprutar direkt på känsliga delar , så kan de skadas ändå , pga att högtryckstvätten finfördelar vattnet så pass att det blir en dimma som tränger in även utan tryck.
Vad säger allvetande SH om detta ? Dags att plocka fram popcornen direkt ?

Skulle "dimma" kunna förstöra allt då lär man ju få problem när man kör hoj tidiga mornar o.s.v ;)

Missförstå mig rätt nu... Jag tvättar själv hojen med högtryck o gör precis som ni. Sprutar inte direkt på lager , etc.... Grejen är den , som jag förstått det , att även om man INTE sprutar direkt på känsliga delar , så kan de skadas ändå , pga att högtryckstvätten finfördelar vattnet så pass att det blir en dimma som tränger in även utan tryck.
Vad säger allvetande SH om detta ? Dags att plocka fram popcornen direkt ?

Jag säger ett bestämt "Mja" till det!

Vattesprut i form av fin dimma omger min motorcykel närhelst jag MÅSTE åka någonstans, gärna i kombination med slitna däck och höstlöv på backen :D

Jag tror inte att vattnet kan finfördelas så att det tränger in under läppar på packboxar och innanför o-ringarna i kedjan.
Däremot skulle väl ytspänningssänkande medel (tvättmedel) och avfettning möjligen kunna göra att vattnet kryper något mera.

En hoj är ju liksom designad för att kunna användas i regn (utom då dom där italienska designhojarna) så det kan jag aldrig tänka mig.

Men jag är öppen för fler åsikter.

Jag skulle inte tveka en sekund att använda en sån genial uppfinning! fan vad skönt att slippa tvätta hojen själv.

bara att sitta kvar på den så får man bort flugorna på stället med:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage