Automatik från garageförsäkring till vanlig försäkring?

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Hej! Jag frågar till er på SH för jag tror ni har stenkoll!
Jag har ett fordon som var försäkrat i Trygg Hansa, när jag ställde av fordonet så gick försäkringen per automatik över i en garageförsäkring.

Min fråga är om jag nu ställer på fordonet går då garageförsäkringen automatiskt över till en försäkring med de villkor jag hade innan jag ställde av det? Det vill säga att fordonet får en trafikförsäkring från den dagen jag ställer på fordonet.

Det stämmer utmärkt att det sköts per automatik. När du ställer av ditt fordon skickas automatiskt en signal till ditt försäkringsbolag som då lägger sitt trafikbevis vilande och ändrar försäkringen från hel/halv till garageförsäkring eller från trafik till vilande. När du sedan ställer på hojen igen så skickas också en signal och försäkringen aktiveras med samma omfattning som tidigare.

Man behöver för övrigt aldrig vara orolig för att ställa på ett fordon (ang. TFF), för om det inte ligger något elektroniskt trafikbevis på hojen så går det inte att ställa på den.

P.S Ovanstående gäller såklart endast bolag med avställningsbara MC-försäkringar.

Så är det.Den dagen hojen ställs på så får den automatiskt minst en trafikförsäkring även om ägaren inte säger till.I de flesta fall så återtas den ursprungliga försäkringsformen du hade innan hojen stäldes av eller som det också heter, var garageförsäkrad.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT