Automatik från garageförsäkring till vanlig försäkring?

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Hej! Jag frågar till er på SH för jag tror ni har stenkoll!
Jag har ett fordon som var försäkrat i Trygg Hansa, när jag ställde av fordonet så gick försäkringen per automatik över i en garageförsäkring.

Min fråga är om jag nu ställer på fordonet går då garageförsäkringen automatiskt över till en försäkring med de villkor jag hade innan jag ställde av det? Det vill säga att fordonet får en trafikförsäkring från den dagen jag ställer på fordonet.

Det stämmer utmärkt att det sköts per automatik. När du ställer av ditt fordon skickas automatiskt en signal till ditt försäkringsbolag som då lägger sitt trafikbevis vilande och ändrar försäkringen från hel/halv till garageförsäkring eller från trafik till vilande. När du sedan ställer på hojen igen så skickas också en signal och försäkringen aktiveras med samma omfattning som tidigare.

Man behöver för övrigt aldrig vara orolig för att ställa på ett fordon (ang. TFF), för om det inte ligger något elektroniskt trafikbevis på hojen så går det inte att ställa på den.

P.S Ovanstående gäller såklart endast bolag med avställningsbara MC-försäkringar.

Så är det.Den dagen hojen ställs på så får den automatiskt minst en trafikförsäkring även om ägaren inte säger till.I de flesta fall så återtas den ursprungliga försäkringsformen du hade innan hojen stäldes av eller som det också heter, var garageförsäkrad.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back