Autohuset Norrköping?

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
En god vän har hittat en bil hos dessa, men det som gör mig lite misstänksam:

*ovanligt lite mil
*import
*rykte på internet för firman
*deras totalt intetsägande och cred-sänkande hemsida

Jag förstår att denna bil till stor säkerhet är skruvad, men skicket kan ju berätta om den är skruvad 5, 10 eller 30 tusen mil. Skicket är det viktigaste, och priset är som en bil som gått 15 tusen mil, inte 8 tusen som denna. Så även om den är skruvad en del så gör man på ett sätt itne en dålig affär, vi går igenom de vanliga punkterna...

Men jag vill bara höra om ni haft att göra med dessa eller har konkreta tips om denna firma, jag vill komma fram till att det är tryggt att handla där, för även om bilen är sjyst nu, så vill man ha en firma som har råd att ta sin garanti som de lovar...

Jag förstår att denna bil till stor säkerhet är skruvad, men skicket kan ju berätta om den är skruvad 5, 10 eller 30 tusen mil. Skicket är det viktigaste, och priset är som en bil som gått 15 tusen mil, inte 8 tusen som denna. Så även om den är skruvad en del så gör man på ett sätt itne en dålig affär

En firma som skruvar mätare är säkert inte roliga att ha att göra med ÖHT, varför inte köpa en oskruvad som står på 15 tusen mil för samma peng av en annan firma?

(Du säger att du tror att den har gått 15, priset är som en som har gått 15, köp en oskruvad så slipper du upptäcka att den du trodde var skruvad från 15 har varit skruvad/recondad två gånger och har egentligen gått 25)

Om man skruvar en bil och säljer, varför skulle man då sköta sina andra åtaganden? Varför vill man stödja sådana företag alls? Lite off, eftersom jag inte känenr till firman, men skruver de bilar och har allmänt dåligt rykte så borde ni nog inte räkna med att de sköter garantier osv.

vet inget om firman, bilar som gått LÅNGT och är svårsålda i tyskland hamnar ibland i Sverige med skruvad mätare.

Firman är "svartlistad" efter att de valt att inte gå på ARN:s linje i ett fall för några år sedan. Idag får jag känslan av att de för en tynande tillvaro. Aldrig något folk där och väldigt låg omsättningshastighet på objekten.

För 5-6 år sedan provkörde jag en BMW 630 CSi de tagit hem från Tyskland.
Den motsvarade inte mina förväntningar och jag tänkte inte mer på den. En vecka senare ringer VD:n upp mig och berättar att dem just nu har "veckans erbjudande" på 630:n. Den var prissänkt 10.000:-.

Han klargjorde tydligt att han inte kunde göra något på priset när jag var där.
Fick en olustig känsla av min enda kontakt med den firman.

/ Johan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...