Autodekomp på kamaxel

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Hej.

Skulle idag byta kam på en hoj och när jag skulle till att montera autodekompen så fjongade SÅKLART fjäderhelvetet iväg som håller vikten. Hittade den inte igen trots effektivt sökande med ljus och lykta.

Hinner inte fixa en ny om jag verkligen inte måste (det blir bök) så jag undrar om man måste ha denna monterad alls eller om det går att köra utan, eller framför allt starta utan? Blir den tjurig å grinig att få igång?

Svar innan imorgon kl 0800 är uppskattat :)

Hej.

Nån måste ju veta detta? Jag TROR att den inte är nödvändig, men vill veta mer säkert.

Den kan bli lite tungkickad

Lite nödsvar;

Vet inte vad det är för autokompsystem på den.. Det går alltid plocka bort, men ibland måste man sätta igen hål etc

Har du el-start på cykeln kommer den nog inte funka alls.. I övrigt inga problem att starta med rätt kickteknik och dekomp på styret

hmm, decomp e bra om man lägger en 4-taktare på banan så man kan kicka ut lite soppa så den inte blir sur, annars e det väl inget man använder direkt, bara hoppa på kicken jue :D

Skulle inte vilja ventilera en sur storstånka utan dekomp:3freak

Decompen havererade på min TTR och kinkiga som dom är så höll jag på att ta livet av mig själv innan jag fick reparera den:3freak

Där kickades storstånkor även innan autodekomp men det var ungefär 1000ggr meckigare. Moderna cyklar är ju bara att sparka till så hoppar de igång...

Skaffa ny fjäder om du inte är duktig på att kicka....

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back