Autodekomp lc4 motard

tenor

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
KTM supermoto
Har sökt på forumet men inte hittat något vettigt.

Har en KTM lc4 motard 2001 och när den står på tomgången smäller det till som om man slår en skruvmejsel i motorblocket typ. Snacka med en mek och han sa att det var autodekompen som smäller till ibland och att det bara va att köra. Blir dock lite sne på ljudet och funderar på att ta isär o kolla. Någon som varit på o pilla med detta innan och har erfarenhet som vill dela med sig?

Tack!

Kolla kamkedjesträckaren!

Låter som om det är autodecompen som slår! Hade det bekymret på en LC4 SM -05:a.
I mitt fall så berodde det på att kamkedjesträckaren hade en grad som gjorde att den fjädrade ut. När kamkedjan började fladdra så började autodekompen(sitter på kammen) att slå.
Prova att byta kamkedjesträckaren! Görs lätt utan att plocka isär nåt och kostar inte mycket!!

Lycka till

/Frolomp

Låter som om det är autodecompen som slår! Hade det bekymret på en LC4 SM -05:a.
I mitt fall så berodde det på att kamkedjesträckaren hade en grad som gjorde att den fjädrade ut. När kamkedjan började fladdra så började autodekompen(sitter på kammen) att slå.
Prova att byta kamkedjesträckaren! Görs lätt utan att plocka isär nåt och kostar inte mycket!!

Lycka till

Tack för gött svar! Ska prova det men var sitter kamkedjesträckaren? Höger eller vänster sida? Börjar känna hojjen rätt bra nu när man varit på den men kamkedjesträckaren har jag nog aldrig varit på. Kanske utan att veta det dock...

Tack för gött svar! Ska prova det men var sitter kamkedjesträckaren? Höger eller vänster sida? Börjar känna hojjen rätt bra nu när man varit på den men kamkedjesträckaren har jag nog aldrig varit på. Kanske utan att veta det dock...
En oval sak på vänster baksida av cylindern. Logiskt nog sitter sträckaren ju på samma sida som kamkedjan.. :tungan

Sitter på vänster sida på cylindern. En klump med tre skruv. Lossa den Stora först för den är fjäderbelastad. Sen är det bara att lossa de andra två och dra ut sträckaren. Om sträckaren går ut lätt och inga skador syns skulle jag prova med att först byta endast fjädern. En komplett sträckare går på ca 700:-

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph