Autobahn @ kanal5

Nä fy fan för Autobahn!

Tycker det är rent skamligt att dom lyckas få igenom ett så dåligt program med så fattigt innehåll. Det hela känns jävligt mkt som tidningarna Slitz, Café och Moore(o liknande). Massa 30-årskrisiga snubbar som skall göra något medialt, allting skall vara fränt och dyrt, då är det jävlar i mig bra. För mig kändes programmet jävligt värmländskt på något vis, rallykalle-stil, lite bonnigt.(inget ont om värmland, men under den tiden jag bodde däruppe såg jag jävligt mkt muppar).

Hade svårt att förstå meningen med millencollin o petters inslag. Tyckte att Fredrik Huldt kändes som en brat som skulle testa dyr bmw. Norrlänningen kan ju göra ngt annat program, vi på ålderdomshemmet eller ngt. Iofs kul att se Kenneth köra Ferrari, men fortfarande den här Slitz-känslan över det inslaget. Nog var inte Motorjournalen så bra, men dock väl bättre än detta. Top gear är grymt underhållningsprogram, men lite väl nationalistiskt. Faktum är att jag skull vilja se både Top Gear och Trafikmagasinet, det senare är jävligt torrt och tråkigt, men ändå någorlunda sakligt och testar bilar som man faktiskt kan köpa.

Edit: Glömde att säga att Mera Motor är inte något värt att titta på heller.

Last edited:
topgear

för alla er som fortfarande älskar vår krullhårige låge och väldigt brittiska tok så finns det alltid det nyaste avsnittet att tanka från www.tvtorrents.com du måste bli medlem men det kostar inget och kredit kort behövs INTE
www.downloads.com finns programmet bitcomet (ett bra).
ett torrent program måste man ha för att tanka från tvtorrents.com
där finns även typ 100 olika program till.
ex.
lost
4400
stargate
24
alias
angel
band of brothers
m.m.

mycket nöje// daniel

Hur fan kunde de sluta sända motorjournalen? Det var (nästan) i klass med Top Gear! Det ska tydligen bara vara stockholmsproducerat på tv nuförtiden, och detta var troligen bara några puckon som fått ett sommarjobb.. Jag gillade ett inslag i programmet, och det var med Thed Björk. resten är ju helt ute och cyklar.
Att säga saker som "jag tycker egentligen inte om ferrari" och "jag har bara haft en folkavagn och den funkar inte" i ett bilprogram... NEJ!
Förr tyckte jag att mera motor var den sämsta skit jag sett i form av motor-tv, nu är mera motor helt plötsligt riktigt bra!

Vad har kanal 5´s nöjeschef för mail? hittade inget på hemsidan..

Roligt program som säkert kan locka även dom som inte är så motorintresserade, och det är ju bra om "familjen" växer.

Blev glad när Top Gear-inlägget kom in. Sen var det bara skit igen. :3freak

Edit: Vad var det programledaren sa när någon hade ersatt motorn i en Mustang? Var det inte något i stil med "Jaha, du har satt i en större.. euhm.. sån där.." ?

Slå mig inte nu.. :rolleyes: men jag tyckte det var rätt bra jag.. :tomten
Var väl kul att se lite rejs mellan en 240 med bra förare och mazdan med medelmåttig.. :)

Sen tyckte jag raggarinslaget var lite lustigt på sina ställen, även om det gick över gränsen och blev för överdrivet ibland.. :tungan

UrbanTiger skrev:
Just den... du kan inte påstå att den är vacker.
Den får inte tugga på mitt ben heller :gnissla

Dom är fantastiskt charmiga och det gör dom således även vackra i mina ögon. Snyggaste hunden kanske den inte är men däremot en av de skönaste raserna som hittar på mest skit av alla hundraser. :D

M.G.F skrev:
Dom är fantastiskt charmiga och det gör dom således även vackra i mina ögon. Snyggaste hunden kanske den inte är men däremot en av de skönaste raserna som hittar på mest skit av alla hundraser. :D

UrbanTiger skrev:
Dom är ju rätt kul och se på när dom lufsar omkring i alla fall. Ser helt bortkommna ut. Har bara sett en i verkligheten och då kände jag mest respekt för just den hundens uppsyn...

Otroligt envisa hundar.
Åk & titta på en valpkurs med Bullterrier så får ni se vad jag menar

UrbanTiger skrev:
Dom är ju rätt kul och se på när dom lufsar omkring i alla fall. Ser helt bortkommna ut. Har bara sett en i verkligheten och då kände jag mest respekt för just den hundens uppsyn...

Fick höra av en tjej som hade en bullterrier tidigare vad hennes hund hade hittat på när hon inte varit hemma. Han hade enkelt sagt öppnat hennes handväska, dragit ut läppstiftet ur den och tuggat i sig lite grann. Förmodligen smakade det inte så gott då hade han istället dragit runt med stiftet i lägenheten och målat härliga figurer överallt. :D :yoparty

Inget höjdarprogram :rolleyes:

Att inga motorcyklar var med var ännu sämre, men dom kanske inte är män nog att hantera dagens bestar utan att det blir blött i byxan :rofl

Last edited:
Jag tycker att det äger stenhårt... Var det bästa jag sett på länge.

Top Gear och Autobahn är mina favoriter hädanefter..

Jag har haft Bullterriers hela mitt liv, och kan bara säga att de är de hundar med mest karaktär och initiativförmåga som finns. Inget "Blint-lyda-husse"-syndrom här, inte! Vackra är de också..

Josafan skrev:
För mig kändes programmet jävligt värmländskt på något vis, rallykalle-stil, lite bonnigt.(inget ont om värmland, men under den tiden jag bodde däruppe såg jag jävligt mkt muppar).
:fatta!

Josafan skrev:
Jag är desperat sökande för jobb, har ngn ngt reko jobb, hör av er!
Min granne är hallik, han kanske har något job åt dig?
:arsele

:hihi

Wiseguy skrev:
Det borde finnas ett motorprogram som fokuserade mer på motor än på rock'n roll imagen och artister.
Jag bryr mig inte vad Petter och hans polare tycker om bilar.
Jag vill se Thed Björk plåga bilar på väg & bana.
Jag vill se däckrök och udda kameravinklar från bilar som går fort.
Jag vill se mer TopGear-aktiga tester.
Jag vill se en svensk version av STIG-testet. Typ kör Bilsports konbana och filma det.

Men vi får väl se ifall dom skärper till sig i nästa avsnitt.
:tummenupp +1

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...