Australian Motorcycle Grand Prix 2023

Äntligen lite wsbk-känsla i motoGP, som många skriver så levererar PI
Däckvalet för Martin var väl inte heltokigt, segern hängde på ett varv och spännande när någon har lite annorlunda strategi.
 

Har ni sett klippet med franska kommentatorerna sista varvet? Fan va härligt! :) Sjukt bra race! Trodde aldrig de skulle komma ikapp Martin men jäklars det gjorde dom. Så kul för Zarco. Kul att mästerskapet är tight också. Pecco leder men Martin är ju snabbast just nu helt klart så det bådar gott för slutet av mästerskapet.
 
Äntligen lite wsbk-känsla i motoGP, som många skriver så levererar PI
Däckvalet för Martin var väl inte heltokigt, segern hängde på ett varv och spännande när någon har lite annorlunda strategi.
Ja egentligen var ju SOFT bakdäcket inte slut efter 22 varv för Jorge Martin, det räckte till 5:e plats i mål efter 23 varv, bara 4 före och 16 efter. Andra med kanske medium eller hård (?) bak.
 
Hahah fy fan va

Har ni sett klippet med franska kommentatorerna sista varvet? Fan va härligt! :) Sjukt bra race! Trodde aldrig de skulle komma ikapp Martin men jäklars det gjorde dom. Så kul för Zarco. Kul att mästerskapet är tight också. Pecco leder men Martin är ju snabbast just nu helt klart så det bådar gott för slutet av mästerskapet.
Haha fy fan vad kul. Kan inte franska men jävlar vad han tände till när Zarco brände om Banjon ahaha
 
Och där står Casey Stoner och sköter målflaggan när
Bagnaia blir 2:a efter Jorge som knaprat in 5 p som 1:a. Men Jorge fortfarande 2:a i totalen.
F-n jag såg fel förväxlade Johan Zarco med Jorge ! Zarco vann, Bagnaia 2:a och Jorge 5:a.
Bagnaia drog ifrån i totalen.
Och Fabio Di Giannantonio som får kicken av Gresini blev 3:a 9 sek före Alex Marquez 7:a.
Inte många rätt där Comeback ;) För det var väl inte Stoner som viftade målflagg heller?
 
Inte många rätt där Comeback ;) För det var väl inte Stoner som viftade målflagg heller?
Då var det någom var rätt lik tycker jag. Han är ju 11 år äldre än när han slutade 2012. När Bagnaia kom ikapp Pecco slutade jag titta (saken klar, nu händer inget mer) för något annat och ljudet avstängt för inte väcka den (björn)hund, Brummelisa som sover. För när hon går igång med varningsskall så hörs det i hela huset, dom har berättat grannar 2 våningar ner att dom är så GROVA.
Och det var ju tur för hade hon inte vaknat förr så hade hon gjort det när kommentatorerna skrek som dom tydligen gjorde. Även om det är rätt skummt vilka ljud hon inte gillar.
 
Last edited:
Det ser riktigt fuktigt ut just nu under Moto3. Inget problem hålla regndäcken kylda.
Dags sova till 03:55 för mig.
 
Miller och Marini! Så jäkla nice att gå upp till publiken och börja ta selfies och skriva autografer nu när den inte blev något sprintrace. Sedan kom nog någon i Ducati teamet på att kanske Pecco ska vara där också...Kändes inte lika äkta dock.
(Miller kommer nog därifrån nästan naken, ger bort persedlar till höger och vänster!)
 
Personligen tycker jag det är märkligt att man måste kolla WUP för att få säkerställt att racet är inställt (motogp-appen, sjusovare).

edit: inte ens där. Enbart genom att läsa här och kolla intervjuviddeon med titeln ”this was the right decision” typ.
 
Last edited:
Personligen tycker jag det är märkligt att man måste kolla WUP för att få säkerställt att racet är inställt (motogp-appen, sjusovare).

edit: inte ens där. Enbart genom att läsa här och kolla intervjuviddeon med titeln ”this was the right decision” typ.
Eller hur! Jag låg ett par timmar i soffan och väntade på att racet skulle komma fram i appen. Till slut fick jag lämna "no spoiler" delen och "våga" kolla på den där jäkla intervjun. Dåligt!

Kollar på moto2 racet nu istället. Fan halva fältet krascha ju bara de första varven ? Så man förstår ju beslutet.
 
Man kan ju tycka att man åtminstone kunde få se snacket och uppladdningen inför racet fram till beslutet togs att ställa in det? Blev det ens något sightinglap?
 
Vilket jävla race! Äntligen vann Zarco! Som jag har hoppats många gånger men nu hade jag gett upp sen ett tag tillbaka och då smäller det!

Men varför chansa på det sättet Martin?
 
Last edited:
Vilket jävla race! Äntligen vann Zarco! Som jag har hoppats många gånger men nu hade jag gett upp sen ett tag tillbaka och då smäller det!

Men varför chansa på det sättet Martin?
Vilken Team, Pramac ! När Jorge får problem rycker Zarco in och tar 5 p från Bagnaia !
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top