Auschtraaalien!

Moonflower

Liten blå terrorist
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
KTM 640 LC4
Skall iväg till Australien på obestämd (läs: lång!) tid, och tänkte börja med att möta upp en kompis i Darwin för att sedan köpa gammbil och upptäcka landet med. Så jag ber ödmjukt om tips rörande bra reseforum, billiga siter med flygbiljetter, bra-att-veta och inför resan och om landet mm. Den som gapar efter mycket... kanske får svar på en del iaf:tungan

Tja!
Nu blir man grymt avundsjuk, Var i Australien förrförra året, Mycket fint land,Ska eventuellt dit i vinter igen:)
När du väl är i Australien flyger du billigt med Cuantas inom landet!
Min flygbiljett gick på runt 10 000 pengar, Flög Köpenhamn -> Singapore -> Melbourne! Kommer dock inte ihåg flygbolag, Varför köpa bil? du är ju där när det är som finast väder! Köp en MC istället, Australiensiska vägar är helt underbara:yoparty

Trevlig resa!
Glöm inte att surfa lite åt mig:pannkyss

Köp inte den bilgaste skit bilen.. Skulle inte vilja få stop ute i öknen.

Vill också till australien :(

Tack för flygtipset! Hoj blir tyvärr svårt eftersom vi är några som skall resa med en del packning:) Kan man köpa inrikes busskort för hyfsat billig penning?
prulle; häng med!:tomten

Moonflower skrev:
2363972 Tack för flygtipset! Hoj blir tyvärr svårt eftersom vi är några som skall resa med en del packning:) Kan man köpa inrikes busskort för hyfsat billig penning?
prulle; häng med!:tomten
För ung tyvär, ska garanterat jobba där något år när jag har gått ut här. :)

Moonflower skrev:
2356129 Skall iväg till Australien på obestämd (läs: lång!) tid, och tänkte börja med att möta upp en kompis i Darwin för att sedan köpa gammbil och upptäcka landet med. Så jag ber ödmjukt om tips rörande bra reseforum, billiga siter med flygbiljetter, bra-att-veta och inför resan och om landet mm. Den som gapar efter mycket... kanske får svar på en del iaf:tungan

kolla den här filmen innan du åker.

Morden vid Wolf Creek :näsblod

Häftigt!

Jag var där nu i våras. Det är världens lättaste land att vara dum turist i! Australiensarna är hjälpsamma och trevliga! Åkte till Cairnes, Sydney och ner till Adelaide. Från Adelaide gjorde jag och en kompis en bilrunda på 300 mil upp i öknen. Det är JÄVLIGT STORT vill jag lova! Så räkna inte med att ni ska se hela Australien!

Det är ganska billigt att flyga inrikes. Quantas och Virgin flög jag med. Undvik bara att hamna på alla turistfällor fullt med svenska fjortisar som är fulla för första gången!

Från Melbourne till Adelaide ska man ta kustvägen med bil. Ska tydligen vara helt underbart vackert enligt dom som gjort det.

Ska ni köpa bil så köp ingen skit! När vi var ute och körde så körde vi 65 MIL på en dag utan att möta en enda bil! Händer det något där ute är ni rökta! Det kvittar om du har mobilen med dig för den funkar ändå inte! Fyll bilen med vatten, spade, extra mat(inte färdkost utan nödproviant!) så ska det nog gå bra! Träffade en kille där nere som jobbade för "Royal Flying Doctors" (ja dom finns på riktigt) som berättade hur vanligt det var med bilar som började koka i öknen där dom fick rycka ut och rädda.

"Bloody tourist's thinking this is a game" sa han... Så var jäkligt försiktiga om ni ska ut i öknen. Det är varmt som fan men det är värt det! Helt otroligt vackert på en del ställen!

Lycka till!

Moonflower skrev:
2356129 Skall iväg till Australien på obestämd (läs: lång!) tid, och tänkte börja med att möta upp en kompis i Darwin för att sedan köpa gammbil och upptäcka landet med. Så jag ber ödmjukt om tips rörande bra reseforum, billiga siter med flygbiljetter, bra-att-veta och inför resan och om landet mm. Den som gapar efter mycket... kanske får svar på en del iaf:tungan

OOH det låter roligt det där:D ni har inga plats i nån resväska för mig?:pannkyss :D

Ja vill fara till Australien o jobba nått år efter man e klar i skolan!

Moonflower skrev:
Kul!

www.backpacking.se
www.resdagboken.se
www.mintur.se
www.travellink.com
www.travelstart.se
www.travelpartner.se
www.luftgrop.com/se
www.jordenrunt.nu

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...