Auktoriserad service nödvändig?

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Hej, det drar ihop sig för min 600-milsservice som egentligen bara innehåller en översyn av kylsystemet samt bromssystemet (läck, funktion mm.) och då undrar jag om det verkligen är nödvändigt med service hos en auktoriserad Kawa-verkstad för stämpel eller om det räcker att låta göra servicen lokalt i stan, men ej hos en auktoriserad kawa-verkstad?

Vad tror ni?

Skall garantier gälla är det högst sannorlikt läge att låta autktoriserad verkstad sköta om servicar, och stämpla...

Vet inte om det är nödvändigt, men jag skulle låta en auktoriserad verkstad utföra inspektionsservicen. Om du låter någon annan göra den servicen får du noga undersöka att du inte bryter några garantier om du skulle få problem med motorcykeln längre fram.

Årsmodell??

Är det garanti kvar på hojen skulle jag vilja ha stämpel i boken från en aukt handlare..

garantier är det troligtvis inga kvar då det är en -07a... vet inte hur det är med kawa z750 från 07 om det är längre på motorn eller nåt sånt?

edit, ringde GMC karlstad som saluför dem, är två år på hela hojen, dvs. inga garantier kvar för min del....

Kör nog på lokal service ändå... är ju trots allt bara en inspektionsservice.

Last edited:
Det kan även vara läge för ett olje o filterbyte. Detta för att tiden mellan servicearna blir för lång om du väntar till 1200 mil

är det bara inspektion skit i det helt, kontrollera själv allt och byt olja + filter spara kvittot på sakerna och gör sen nästa service på verkstaden.

Spara pengarna och sänkpriset då du säljer med samma summa istället. Med kvitton på sakerna + dokumenterat hade jag inte tvekat att köpa.

håller med roos. det man får extra för att sälja nåt med servicebok uppväger inte kostnader för service, det gäller både bilar o hojar.

Men så länge det finns garantier är det en annan sak.
Fabrikationsfel kan du dock få åtgärdat utanför garanti med ibland på goodwill.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back