Aukt. Suzuki verkstad.

lånar tråden lite : va har mi för försäkring på era gixxer 1000?
 
lånar tråden lite : va har mi för försäkring på era gixxer 1000?

Jag kör suzukis märkesförsäkring. Självrisken är dock 25 tusen om det händer nåt. Men premien e jävligt billig jämfört med andra bolag jag har tittat på. Så då "tjänar" man ju in de här 25 tusen om det nu skulle hända nåt.
Detta är dock en helårsförsäkring så jag säljer hojen till min sambo när den e avställd.
 
Detta var ju ingen kul läsning, jag som bokat tid. Kanske borde valt vincents istället.

Äsch... Får ge grabbarna en chans.
 
Detta var ju ingen kul läsning, jag som bokat tid. Kanske borde valt vincents istället.

Äsch... Får ge grabbarna en chans.

Du får återkomma efter servicen med info hur det gick. Nyficken då jag snart kör en suzuki också, var ju synd att inte kenneths inte servrar suzuki :(
 
yes jag rapporterar efteråt. Kan väl säga att jag haft MYCKET mailkontakt med dom och de har än så länge funkat ypperligt i kontakten!!!!
 
Igår var jag och lämnade in hojen vid fem tiden ungefär. Bra och trevligt bemötande. De frågade när jag ville ha hojen idag. Jag sa så tidigt som möjligt eftersom det var bra väder. Vid halv ett tiden idag ringde de o sa att den var klar. =) Snabbt ut dit och han gick igenom vad han gjort på den. Jag kollade om han hade satt på klister märken Jonas =) inga märken. Och oljelocket var åtdraget :D
3749:- gick det på. Kom nyss hem efter att ha vart ute hela dagen så Fucking Najs!

Slutsats: Bra och trevliga var de mot mig iaf.
 
Jag har bytt bort min Suzuki nu men jag servade den där förra säsongen ( din MC Göteborg ) och fick dels betala mer för min service än vad jag avtalat samt att dom hade kletat kobajs eller hundskit på min högra fotpinne så hela hojjen luktade skit.

Rätt kul o upptäcka detta när man precis skall ut på en utflykt.

Tiv
 
Last edited:
Kul att det gick bra för dig Grozny :tummenupp

Det är bra att höra att folk har olika erfarenheter, det betyder att han inte är konsekvent... :D
 
OK här kommer min recension.

Sjukt bra kontakt inför inlämning. Hade mycket mailkontakt. Alltid trevliga och bra svar.
Fick ett pris på 3176kr (de skulle byta blinkers åt mig, som jag köpt själv). Lämnade in hojen igår eftermiddag. Idag fick jag sms att den var klar.

Hämtade den för en stund sedan, han gick igenom vad han gjort. Han bytte luftfilter utan att fråga mig först och arbetet tog längre tid än offererat. Det gick även åt mer olja än vad som stod på priset man fått. Blinkersrelä debiterades (vilket jag måste ha för att det ska funka)
Priset blev 4006kr.

Supertrevlig och kompetent, bra intryck av tysken!!!

Slutkommentar:
- I min värld ringer man och frågar innan man byter luftfilter.
- Hört på flera håll att priset blivit mer än avtalat.

Jag är allt som allt ändå nöjd. Han kunde ringt ang luftfiltret, thats all.
Nästa gång kommer jag prova Vincents i varberg. Inte för att jag är missnöjd! Men för att jag vill testa....

EDIT: Nu när jag skrivit texten så inser jag att han tagit nästan 1000kr mer än avtalat. Hyckleri, kommer aldrig mer lämna hojen där. :mad:
 
Last edited:
EDIT: Nu när jag skrivit texten så inser jag att han tagit nästan 1000kr mer än avtalat. Hyckleri, kommer aldrig mer lämna hojen där. :mad:

Jag fattar inte. Kom du på att det var tusen kronor mera när du skrev den här texten? Kom du inte att tänka på det när du betala? :va
 
Man kan ju inte debitera extra för att man klantar sig och arbetet tar längre tid????? en kunnig mekaniker tar mycket mindre tid på sig att utföra den service än vad som står specat från tillverkaren, inte tar de mindre betalt för det, så tar mer betalt för man e klantig låter mycket märkligt
 
Märkte efter min service senast ( 1.200mila ) att mina packboxar läckte.

Tror inte att jag kommer få detta på garanti så jag kommer fixa detta själv. Men det är ju lite intressant att det står i manualen att detta skall kollas vid servicen. Hur man inte kan märka detta när det är helt blött på gaffeln kan man ju undra.

Jonas.
 
Märkte efter min service senast ( 1.200mila ) att mina packboxar läckte.

Tror inte att jag kommer få detta på garanti så jag kommer fixa detta själv. Men det är ju lite intressant att det står i manualen att detta skall kollas vid servicen. Hur man inte kan märka detta när det är helt blött på gaffeln kan man ju undra.

Jonas.

Han sa till mig att han hade kontrollerat mina. Ring han o fråga. Han kanske e schysst :)
 
Kommer få hjälp med detta på annat håll. Uppdatering kommer när allt är klart

Ok, här kommer resten.
Ringde runt lite och kollade priser på olja mm.
Pratade med Bike i trollhättan och berättade att mina packboxar läckte.
Jag sa till honom att jag skulle fixa det själv eftersom garantin inte gällde och frågade hur svårt han ansåg att det var och vad delarna skulle kosta.
(Garantin är 5år och gäller motor,växellåda och el.)
Han berättade då att jag har garanti på allt dom två första åren.
Då jag tog ut hojen i feb 08 och servade den feb 10 så tänkte jag att det kanske är lönt att prova. Fick hjälp av bike vem jag skulle ringa och pratade med ansvarig på Suzuki. Förklarade att jag haft hojen på service inom två år och att det står i servicebeskrivningen att detta skall kollas. Då Din mc inte gjort var han ska undrar jag om man kan ta detta på garanti.
Vi pratade en stund och sedan sa han att det var bara att lämna in den så tar dom kostnaden. :tummenupp Jag förklarade att jag kommer att lämna in den på bike och inte din mc pga tidigare erfarenheter.

Fick ett mycket bra bemötande från både Bike och Suzuki och allt löste sig väldigt bra.
Nämnde till honom att det känns lite tråkigt för märket att många inte vill lämna in sin hoj på service i Göteborg, det är ju ändå Sveriges näst största stad. Många fraktar hellre hojen till trollhättan. Han lät inte direkt främmande för detta...
 
OK här kommer min recension.

Sjukt bra kontakt inför inlämning. Hade mycket mailkontakt. Alltid trevliga och bra svar.
Fick ett pris på 3176kr (de skulle byta blinkers åt mig, som jag köpt själv). Lämnade in hojen igår eftermiddag. Idag fick jag sms att den var klar.

Hämtade den för en stund sedan, han gick igenom vad han gjort. Han bytte luftfilter utan att fråga mig först och arbetet tog längre tid än offererat. Det gick även åt mer olja än vad som stod på priset man fått. Blinkersrelä debiterades (vilket jag måste ha för att det ska funka)
Priset blev 4006kr.

Supertrevlig och kompetent, bra intryck av tysken!!!

Slutkommentar:
- I min värld ringer man och frågar innan man byter luftfilter.
- Hört på flera håll att priset blivit mer än avtalat.

Jag är allt som allt ändå nöjd. Han kunde ringt ang luftfiltret, thats all.
Nästa gång kommer jag prova Vincents i varberg. Inte för att jag är missnöjd! Men för att jag vill testa....

EDIT: Nu när jag skrivit texten så inser jag att han tagit nästan 1000kr mer än avtalat. Hyckleri, kommer aldrig mer lämna hojen där. :mad:

Om han utför precis det som står i offerten så får han max debiter 10% över det priset som ni kommit överrens om utan att fråga först.
Kommer arbetet kosta mer måste han fråga dig annars är det offertpris + 10% som gäller.
Ska han utföra arbete som ej finns med i offerten så måste han kolla detta med dig. Annars ska du inte betala för det .Ni har ju inte kommit överrens om det arbetet. Finns alltså inget avtal och du ska ej pröjsa för det.

Mvh
Andreas
 
Tyvärr tyvärr tyvärr har jag väldigt dålig erfarenhet av "fel mc".
Gett dem nya chanser men varje gång är det alltid något som inte blir som lovat. Allt ifrån lovade leveranser till fel delar eller felaktiga uppgifter om tekniska frågor vilket gör mig orolig eftersom de servar där.

Ett av casen:
När jag hade problem med framgaffeln och några mått inte stämde ville de inte ge mig infon utan hänvisade till servicemanualen. Min fulkopia av servicemanual hävdade de att det var en tidig utgåva och att det skulle stå full info om jag köpte en ny av dem. Efter en lång leveranstid kom den för dyra pengar. Jag slog upp sidan med en gång i butiken och inte fan stod måtten. Jag bad dem ge mig rätt uppgifter och förklarade hur det hela stod till. De ringde då en "specialist" då de inte själva heller hade koll på dessa mått. Fick svar och betalade manualen och åkte därifrån för jag fick ju trots allt support. Kommer hem och jämför med måtten jag fått mot min gaffel och det inte stämde.
(lite scary med tanke på att de servar gaffeln) Måttet var vilket spel eller glapp som skulle vara där man låser muttern. Det är avgörande för att justerskruvarna skall fungera korrekt. Fick helt enkelt prova mig fram tills det stämde. Vet att en del gör på detta vis men i de andra manualer jag haft till mina andra gixxrar har det funnits ett mått.
Sedan att man hävdar att det står i manualen och att deras specialist ger mått på något inte stämmer är väl det som är värst.

De hävdar även att piratfilter och piratdelar är helt kassa och att din motorcykel dör direCT.

Sjukt tråkigt då Bike osv är lite långt. RN har räddat mig några gånger dock med delar osv.

Om han utför precis det som står i offerten så får han max debiter 10% över det priset som ni kommit överrens om utan att fråga först.
Kommer arbetet kosta mer måste han fråga dig annars är det offertpris + 10% som gäller.
Ska han utföra arbete som ej finns med i offerten så måste han kolla detta med dig. Annars ska du inte betala för det .Ni har ju inte kommit överrens om det arbetet. Finns alltså inget avtal och du ska ej pröjsa för det.

Mvh
Andreas
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top