Audi säljer Ducati

Man måste titta 5-10 årframåt.
Stora V twinnar får antagligen svårt att klara framtida miljö och bullernivå. Ducati 1299 skall t.ex ersättas av en V 4 till 2018, detta för att klara euro 4 och kommande euro 5.

Små V twinnar på 600-800 cc är förhållandevis dyra att tillverka jämfört med raka twinnar. Det kan säkert finnas behov paralell twinnar på Ducati 's instegsmodeller i Framtiden. Dagens instegsmodeller ( scrambler och monster 797) har en omodern luftkyld v twin.
 
Man måste titta 5-10 årframåt.
Stora V twinnar får antagligen svårt att klara framtida miljö och bullernivå. Ducati 1299 skall t.ex ersättas av en V 4 till 2018, detta för att klara euro 4 och kommande euro 5.

Små V twinnar på 600-800 cc är förhållandevis dyra att tillverka jämfört med raka twinnar. Det kan säkert finnas behov paralell twinnar på Ducati 's instegsmodeller i Framtiden. Dagens instegsmodeller ( scrambler och monster 797) har en omodern luftkyld v twin.

Just detta med att klara av miljökrav är ju VW-gruppen specialister på ! :)
Misstaget var bara att sälja bilarna i USA.
Eller hur. :va
 
Last edited:
Man måste titta 5-10 årframåt.
Stora V twinnar får antagligen svårt att klara framtida miljö och bullernivå. Ducati 1299 skall t.ex ersättas av en V 4 till 2018, detta för att klara euro 4 och kommande euro 5.

Små V twinnar på 600-800 cc är förhållandevis dyra att tillverka jämfört med raka twinnar. Det kan säkert finnas behov paralell twinnar på Ducati 's instegsmodeller i Framtiden. Dagens instegsmodeller ( scrambler och monster 797) har en omodern luftkyld v twin.

Nog för att det är en tråkig utveckling med tvång.

Men ge mig en Ducati V4 till humant pris tack! :kär :kär :kär :kär :kär
https://www.youtube.com/watch?v=uZPY0fFMavc
 
Man måste titta 5-10 årframåt.
Stora V twinnar får antagligen svårt att klara framtida miljö och bullernivå. Ducati 1299 skall t.ex ersättas av en V 4 till 2018, detta för att klara euro 4 och kommande euro 5.

Små V twinnar på 600-800 cc är förhållandevis dyra att tillverka jämfört med raka twinnar. Det kan säkert finnas behov paralell twinnar på Ducati 's instegsmodeller i Framtiden. Dagens instegsmodeller ( scrambler och monster 797) har en omodern luftkyld v twin.

Så mycket dyrare är det inte att göra två toppar istället för en. Tror man skulle förlora betydligt mer i image än man tjänar på det ekonomiskt. En vass Ducati V4 för gata vore däremot kul att se, lätt att marknadsföra med anknytning till MotoGP maskinerna.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top