Audi Rs4 Vs Suzuki gsx-r 750 - 04

Supermotard skrev:
2059748 Då vill jag veta vad en gatu-sport bil är för dig om rs4 inte är det !!!

Gatusportbil är enligt mig bilar som funkar lika bra på banan som på vägen.

Vägegenskaperna i en RS4a är väl helt okej, men de räcker inte till på en bana. För att inte tala om aerodynamiken... kombi.. :hihi
Effekt är långt ifrån allt. Tänk bara vad en RS4a väger... Nog för att de flesta av dagens bilar är överviktiga, men ändå...

Du får ha din egen åsikt om RS4a är en sportbil eller inte, men låt bli personliga påhopp.
 
darth_igel skrev:
2059802 Gatusportbil är enligt mig bilar som funkar lika bra på banan som på vägen.

Vägegenskaperna i en RS4a är väl helt okej, men de räcker inte till på en bana. För att inte tala om aerodynamiken... kombi.. :hihi
Effekt är långt ifrån allt. Tänk bara vad en RS4a väger... Nog för att de flesta av dagens bilar är överviktiga, men ändå...

Du får ha din egen åsikt om RS4a är en sportbil eller inte, men låt bli personliga påhopp.
`

Ja du har rätt, det ska vara Volvo 740 :lol
 
Supermotard skrev:
2059748 Då vill jag veta vad en gatu-sport bil är för dig om rs4 inte är det !!!

Vill du ha exempel?
Lotus Exige, Opel Speedster, Porsche GT3, Mitsubishi EVO-serien, Honda NSX m.m...

Om RS4 är en sportbil bara för att den har "425hk, 560nm och gör 0-100 på 4,5s" så är en Yamaha FJR1300 eller en Triumph Rocket också sporthojar, då de har mycket effekt och gör 0-100 jäääättesnabbt.... :rolleyes:

För att något skall klassas som en sportbil eller sporthoj tycker iaf. JAG att väghållningen är minst lika viktig som effekten. Bara om hojen eller bilen byggd för att gå snabbt på kurviga vägar eller en bana förtjänar den prefixet "sport"...
 
Last edited:
Ni snackar ju mer utseende mässigt nu och jag snackar motor visst rs4 är kombi och vem kan tro att den har 425 hk under huven om man inte vet vad en rs4 är ... och sen piskar rs4 alla bilar du skrev upp men om ni snckar utseende mässigt så håller jag klart me
 
Last edited:
Supermotard skrev:
2060860 Ni snackar ju mer utseende mässigt nu och jag snackar motor visst rs4 är kombi och vem kan tro att den har 425 hk under huven om man inte vet vad en rs4 är ... och sen piskar rs4 alla bilar du skrev upp men om ni snckar utseende mässigt så håller jag klart me

Jag menar aerodynamiken, inte utseende. En kombi får en luftficka bakom sig som suger den bakåt.

Sen om du tror att RS4an spöar en Porsche GT3 får du väl tro det men det gör den inte.
 
darth_igel skrev:
2060881 Jag menar aerodynamiken, inte utseende. En kombi får en luftficka bakom sig som suger den bakåt.

Sen om du tror att RS4an spöar en Porsche GT3 får du väl tro det men det gör den inte.

Porsche GT3

Enligt Motor: 3,6 liters sexcylindrig boxer.
Växellåda: Sexväxlad manuell.
Effekt: 381 hästkrafter vid 7400 rpm.
Vridmoment: 385 Nm vid 5000 rpm.
Prestanda: 0-100 km/tim på 4,6 sekunder

Japp det tror jag mer hk mer nm men nästan samma på 0-100
 
även om du har 2000hk i en kombi är det fortfarande en kombi... JA det är en grym familjebil och JA den har sportbilsprestanda och är betydligt mer ändvänbar än en porsche mfl men dock en kombi :fakta
 
Cervantes skrev:
2060901 även om du har 2000hk i en kombi är det fortfarande en kombi... JA det är en grym familjebil och JA den har sportbilsprestanda och är betydligt mer ändvänbar än en porsche mfl men dock en kombi :fakta
¨

Jo det förstår jag karrossen är inge sportig el lite breda skärmar häftig fongare men ändå inte så värst sportig men mkt imponerande motor
 
Supermotard skrev:
2060895 Porsche GT3

Enligt Motor: 3,6 liters sexcylindrig boxer.
Växellåda: Sexväxlad manuell.
Effekt: 381 hästkrafter vid 7400 rpm.
Vridmoment: 385 Nm vid 5000 rpm.
Prestanda: 0-100 km/tim på 4,6 sekunder

Japp det tror jag mer hk mer nm men nästan samma på 0-100

Du har glömt det viktigaste. VIKTEN
En RS4a väger nästa 1700 kg och en GT3 ca 1200 kg.
RS4an hänger på skapligt rakt fram upp till hundra sen blir den en prick på porschens backspegel, för att inte tala om när det börjar svänga.
 
darth_igel skrev:
2060924 Du har glömt det viktigaste. VIKTEN
En RS4a väger nästa 1700 kg och en GT3 ca 1200 kg.
RS4an hänger på skapligt rakt fram upp till hundra sen blir den en prick på porschens backspegel, för att inte tala om när det börjar svänga.


Det spelar vell ingen roll hur mkt den väger den går ändå snabbare med sin vikt

På bana är den säkert snabbare med på E4 vete fan
 
Supermotard skrev:
2060927 Det spelar vell ingen roll hur mkt den väger den går ändå snabbare med sin vikt

På bana är den säkert snabbare med på E4 vete fan

Och vad kallas bilen om man bara kan köra fort på E4an? Familjeracer :7peta
 
Supermotard skrev:
2060927 Det spelar vell ingen roll hur mkt den väger den går ändå snabbare med sin vikt

På bana är den säkert snabbare med på E4 vete fan

Haha är du dum eller? Vikten spelar stoooor roll.
50 hästar extra är inget. Ta bort 500 kilo från rs4'an så går den mycket bättre än med 50 extra hästar.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top