Video Audi R8 vs. ZX10R vs. GSX-R1000

dom har en jävla tur att dom inte kommer upp i 300+ för då hade hojarna slått runt DIRECKT! :fakta

ed: förövrigt är det sjukt roliga kontraster på SH, medans hälften förfäras av att dom inte har skyddskläder osv så sitter andra halvan och kaxar till sig och tycker dom kör för mesigt/dassigt :P

Last edited:
Bra knyck i frisörbilen :hihi fast hösäckarna på hojarna var inte mycket att hurra för, kul med lite highway killz iaf..

:tummenupp Underbar video, gillar när dom klipper blysläden på varsin sida vid 3:05

Här börjar det kännas som att killarna i de fladdrande Fjällrävenjackorna skulle behövt en lektion i extremt beteende!

Alla tre kör som om det inte fanns någon morgondag för varken dem eller övriga i trafiken, men visst är det underhållande att se. Bilisten håller ju på och fånar sig och försöker skrämma dem vid ett par tillfällen, och det tycker jag är mer korkat än att använda Fjällrävens plagg i trafiken.

Finns det nån här som aldrig sicksackat mellan bilar?

He, he, visst gör det skillnad med FULL skyddsutrustning.
Kör du i 265 och det sker en olycka så kan skydden göra skillnad. Om du plöjer in i en lastbil
eller ett räcke, då dör man oavsett. Men om man går i backen och inte slår i några objekt
så kommer skydden att hjälpa dig.

Men visst, kör ni utan skydd om ni inte tror det hjälper.

Skydden kan göra skillnad, men problemet kommer när man börjar tumla runt. Chansen att bara glida ut från 300 km/h är rätt liten. När jag själv kraschade i 110 så slog jag inte i något, hade helställ av bästa sort samt alla tillbehör man kan ha; ändå fick jag tre kotkompressioner och mindre inre blödningar. Allt p.g.a. att jag tumlade runt. Det blir en djälva acceleration helt enkelt, man blir som en trasa i en torktumlare.

Inte för att framstå som en surkewk men i 265 knyck på en trafikerad motorväg kan man faktiskt ha på sig vad f*n man vill. Det kommer nämligen ändå inte att spela nån roll när man går i backen.

Och killen i R8an är uppenbarligen helt dum i huvudet. Hoppas Darwin tar honom snarast, utan collateral damage. Men jag gillar bilen.

/L

Det var väl något som växte på han (inte på huvudet längst upp)

Här börjar det kännas som att killarna i de fladdrande Fjällrävenjackorna skulle behövt en lektion i extremt beteende!

Alla tre kör som om det inte fanns någon morgondag för varken dem eller övriga i trafiken, men visst är det underhållande att se. Bilisten håller ju på och fånar sig och försöker skrämma dem vid ett par tillfällen, och det tycker jag är mer korkat än att använda Fjällrävens plagg i trafiken.

Vad är det för fel på Fjällräven?? använder deras regnställ fungera klockrent:tummenupp

Skydden kan göra skillnad, men problemet kommer när man börjar tumla runt. Chansen att bara glida ut från 300 km/h är rätt liten. När jag själv kraschade i 110 så slog jag inte i något, hade helställ av bästa sort samt alla tillbehör man kan ha; ändå fick jag tre kotkompressioner och mindre inre blödningar. Allt p.g.a. att jag tumlade runt. Det blir en djälva acceleration helt enkelt, man blir som en trasa i en torktumlare.

Absolut, jag säger inte att man inte kan skada sig allvarligt med skydd.

Men, bara för diskussionens skull, det var kanske tur att du HADE skydd. Utan skydd hade
det förmodligen blivit värre.

Det finns snabba bilar där ute. När det gäller topphastighet räcker inte en literhoj
till alltid... Men accelerationen, där är hojen svårslagen.

http://www.youtube.com/watch?v=b3FrsgNYw0w

:yoparty

Hilvete vad läskigt, nästan 300 knyck. Man bara väntar på att farbror Olle i en bil längre fram missbedömmer situationen och byter fil. Huua. Det gäller att veta vad man pysslar med och ha bra däck, inte vill man ha punka i 300 blås. :)

Finns inget skydd i världen som kan förhindra kompressionsfrakturer, vare sig i ryggrad eller övriga delar och det är enkelt, skydden är skapade för att ta emot stötar, slag och friktion i något så när rät vinkel.
Hjälmen är skapt för att ta smällar från alla håll och den gör uppgiften väldigt bra, men kraften fortleds till nacke och ryggrad och där brister det.

Detta var inte menat som att gå emot något du skrivit, utan mer bara som en förtydligande att det inte går att skydda sig mot just denna typ av fraktur. Dock så ska man för den skull inte sluta använda skydd, ju mer desto bättre när man går i backen.

Visst, skydd kanske har minimal inverkan när man kommer upp i sådana hastigheter, men jag riskerar hellre allt i skydd än i shorts och gympaskor.

Dom slutade filma för att 5 sekunder senare seglade en BMW 330i förbi och stekte allihopa! :yoparty

I Brasilien är det vilda västern varje dag i varje sammanhang. Lite kul när man är där första gången men man backar gärna när den första spänningen lagt sig. En brasilianares motto är: -Tänk efter efter .... eller aldrig.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back