Jag tycker det låter som att han (liksom mig) blev av med körkortet i somras, och därmed, i sitt tycke, klantade sig och sålde 911'an
Jag är stort fan av Porsche, med mål att själv kunna ha råd att köpa och äga en Cayman S inom 5-6 år men jag röstar faktiskt på att prova på en Audi R8, att köpa "samma" bil igen är nog riktigt svårt, och det är ju alltid roligt att prova på nya saker och få erfarenhet.
Nackdelen är ju att du inte får vara med på Porsche-klubbens bankörningar, dom är alltid riktigt grymt genomförande/arrangerade och grymt förmånliga priser (om du nu är medlem i klubben vill säga, har han en Porsche bör man vara det kort och gott).
BMW's motsvarigheter känns inte alls i samma nivå som Porsche's, Mercedes är i mitt tycke också några snäpp lägre, medan R8'a är om inte på samma nivå så några snäpp uppåt (sen har jag svårt att se att Audi kommer lyckas på samma historik och status med R8'a som 911-serien, men en one-hit-wonder är det iallafall hehe)
((Amerikanska bilar har jag i allmänhet inte mycket för, dom låter gött, men resten är "skit" - med undantag för de absolut senaste årsmodellerna av vissa märken, dom börjar skärpa till sig - om dom bara kunde få bort plast-känslan av deras chassi så hade man nästan kunnat bli intresserad hehe))