Audi A4 2.0 FSI bra lr anus

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Sprang på en fin Audi A4 2.0 FSI med automatlåda, (tiptronic variant med växling på ratten) årsmodell 02

Ska man passa sig för denna? eller håller dom ihop?

Jag har ägt 2 audis och är en av de som tycker att audi definierar kvalité vad det gäller bilar.

Tror inte på något sätt att denna, om jag ägt den, hade avvikit från den åsikten. Däremot kan jag inte låta bli att råda den som ska köpa audi att satsa på en quattro med torsen differential, alltså A4'a eller större modell. Det gör vintern genomlidlig :)

Ingen diesel innan 50!!! har jag lovat mig själv!! ;)

Det var det larvigaste jag hört.. Kan du tänka dig att köpa en nästa år kan du väl lika gärna göra det nu ist? :va

Edit: Dom flesta Audi verkar ha lite problem att hålla oljan inne i motorn dom vill gärna läcka mer eller mindre och oftast är det ju rätt drygt att hålla på med.
sen dram vagnen kan man väl ha lite delad uppfattning om också kanske...
Men annars är dom väl helt ok.. Kan inte komma på nåt spec sådär på rak arm...

Last edited:
Dom håller väl ihop ganska bra. Finns det några bra bilar? Är väl bara mer eller mindre fel på dem.
Tiptronic eller multitronic? Är det en multi så kolla noga att den är servad som den ska. Oljebyte på 6000 mil, minst annars kan dom lätt packa ihop och det blir dyrt.
Ja även tiptronic för den delen kan må bra av ett oljebyte ibland även fast kanske audi själva gärna påstår att lådan är underhållsfri.
2.0 FSI är väl inget efektmonster heller så den spisen sliter väl inte allt för hårt på prylarna.
Bra pris, mil osv? Tjööp.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...