Au pair?

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
Ja
Har fått erbjudande om att jobba som au pair i Frankrike i 1 år.
Lite sugen är man ju... men det är helt klart skrämmande att bara ta sitt pick och pack och åka.
Tänk om man inte trivs, inte kommer överrens med familjen, känner sig totalt missanpassad i landet, inte lär sig språket tillräckligt snabbt...?!
Frågorna är många.

Så, någon här som har gjort något liknande?

Nitrogen skrev:

Kolla på något estländskt-forum...de verkar vara mer insatta i det där. :rolleyes:

Förövrigt var det väl inte bara "de vanliga" au pair sysslorna som de gjorde heller :brinnerup

PROVA !!!

Det är ju bara att åka hem om det inte funkar !! :)

Du kommer ju säkert alltid undra hur det skulle varit om du inte åker !! :)

Go for it !! :tummenupp

Var i Frankrike skulle det vara isf? Finns ju både bra surfing och brädåkning.. går väl att åka hoj där också antar jag. Var i södra Frankrike 6 veckor i höstas :tungan

Nitrogen skrev:
Jo Jaaag :)
Jag akte till Dublin utan att kanna nagon. Det var hur laskigt som helst. men jag tankte: om jag bangar nu och inte aker, kommer jag att angra mig nar jag blir aldre och mojligehten ar borta? Och det mottot har jag som avgorande faktor i alla beslutstaganden jag gor...

Fan jag har haft stunder da jag har tankt HUR i HELVETE var detta en bra upplevelse, men det formar din personlighet ! It's all guuuud!

Du kommer INTE att angra det..livet ar for kort att angra saker man gjort. Man lar sig och anvander det i andra delar av livet.
Aaaaak gumman du kommer inte att angra det

Ps: du kan franska va..? :hihi

Kan bara hålla med föregående; ÅK!!

Själv stack jag till Californien. Bestämde mej på en vecka och stack innan jag hann ångra mig!
Det värsta som kan hända är att du vantrivs, och då är det ju bara att åka hem igen! Eller ja....kanske inte det värsta som KAN hända, men.... :tungan
Nej då, tänk positivt och gör det bästa av situationen hur det än blir där.
Det enda jag ångrar är att jag jobbade lite för mycket under min vistelse, ville va familjen till lags och gav upp en del av min lediga tid.

Sen beror det ju lite på hur du tänkt gå till väga, genom förmedling eller privat? Blir ju lite olika slags trygghet och frihet beroende på vad du väljer.

Lycka till iaf!! :)

åk!

Jag var au pair ett år i usa...absolut bästa jag har gjort...skiter det sig så är det ju bara att åka hem, men ut och prova vingarna! :tummenupp

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard