ATV-val?

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Ok, finns det någon som kan rekomendera någon atv till mig? Skall ha den både till att ta upp/lägga i båt, köra släp m ved/timmer men ska samtidigt vara skoj att ta en tur i skogen, grusvägen och sladda lite på isen. Beg inget nytt... // Robban

Jag har en Polaris 450, och mina svärföräldrar något liknande från annat märke. De är båda bra, men fick prova en Canam i höstas. Vtwin på 800cc. Fan vad bra den går, och väghållning!!! Verkar vara samma slitstyrka som "vanliga" fyrhjulingar, men den är kul också!!

Ja jag har läst en del på atv forumet nu och Canam 800 verkar vara en riktigt bra maskin. Skillnad mellan renegade och outlander?

Polaris 450 och modellen større skall tydligen vara den ultimata maskinen. Min bror køpte en før att ploga, fixa med timmer och allmænt arbeta på gården med den och leka lite och det var då det svar han fick från alla som hade koll och erfarenhet av att jobba med dom.

Han ær toknøjd med den.

Vad är du ute efter?
Som på allting får man ju kompromissa på det ena eller det andra. Ska du ha en outslitlig varg som bara går och går rekommenderar jag Hondas maskiner runt 500cc. Dra upp båten, kör vedlass osv.
Men prestandan är ju inte hårig...

Vill du ha prestanda får du serva oftare och räkna med att fler saker kan gå sönder, men det är det kanske värt?

Ja jag har läst en del på atv forumet nu och Canam 800 verkar vara en riktigt bra maskin. Skillnad mellan renegade och outlander?

Beroende på årsmodell... bland de nyare skiljer det även dämpare och krängningshämmare, till Renegadens fördel.
Liksom strålkastarna.

Annars generellt är det karossen som skiljer.

Outlandern har riktiga skärmar och lastrack medan Renegaden är mera bus-designad.

Motor, drivlina, ram, mm, mm är samma.

Och båda har kvalité MINST som Polaris.
:yoparty

Först och främst är det en 4 hjulsdriven du ska ha, sedan får du fundera på om du ska ha delad bakaxel eller ej. Stel bakaxel är bäst för tung last, delad ger trevligare väghållning vid lek/nöjeskörning.

400cc räcker för ved och båtar....mer kubik blir förstås roligare.

Sen är det pricis som på hojar.....det finns massor att välja på:tummenupp

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...