Nja inte i hela Växjö utan mer specifikt på säljavdelningen i företaget Bilsport och MC.
Ägnade morgonen med att ringa runt lite för att få min "nya" Blade -98 försäkrad. Ringde först mina favvis bolag Trygg Hansa och Länsförsäkringar och fick bra priser.
Prövade sedan If men det skulle kosta 20k om året.
Sedan kom jag ju och tänka på Bilsport och Mc som jag hade haft min gamla Kwakkasaki fösäkrad hos innan och ringde upp dessa.
-Ring ring, hej jag skulle vilja ha en prisuppgift på en motorcykel.
-Javisst, svara tanten.
Jag började säja regnummret då hon avbröt och sa:
-Vad är det för en motorcykel?
Jag svarade att det var en fireblade. 24700 i trafik säger hon då snabbt som attan.
Jag undrar då om det spelar någon roll vilken årsmodell det är för jag har inte hunnit säga det än, och förstås det spelar ingen roll.
Då frågar jag henne att jag trodde ni ville försäkra motorcyklar med tanke på erat namn.
Då kommer det ur tanten:
-DU köper inte en sådan hoj för att köra 100km/h, man kan inte köra med en sådan hoj i 100 km/h för den är för obekväm för det, det har "grabbarna" som sätter priserna sagt. En sådan cykel har man för att köra jättefort med.
Jag tycker ju på att jag är ju 33 år och tog körkort -91 på lättmc.
Hon svarar:
-Det spelar ingen roll hur gammal man är de som köper dessa hojar råkar ut för olyckor och kör för fort.
Då påpekar jag att Trygg Hansa tar ju bara 3700 Halv/Halv. Hon svarar:
-De tar pengar från andra saker så de kan driva mcförsäkringar med förlust.
Jag tackar för mig...
Till saken hör ju att visst tokgasar jag ibland när det är raka fina vägen utan vajerräcken men jag köpte denna hojen för att kunna ta en kurva samt för att kunna acca lite hårt. (Turbo till vintern)
Och jag kunde varit en människa som aldrig kör fort men likväl säger hon att jag köpte denna hoj för att köra för fort.
Kontentan är:
för Trygg Hansa och Länsförsäkringar.
för Bilsport och mc
Nåväl mycke pip och gnäll från min sida och hade det varit ett amerikanskt dataspels-forum så hade väl man fått en massa "cry more noob" svar.
Över och ut från Patrik som ska ta en "nyförsäkrad" tur idag.
Ägnade morgonen med att ringa runt lite för att få min "nya" Blade -98 försäkrad. Ringde först mina favvis bolag Trygg Hansa och Länsförsäkringar och fick bra priser.
Prövade sedan If men det skulle kosta 20k om året.
Sedan kom jag ju och tänka på Bilsport och Mc som jag hade haft min gamla Kwakkasaki fösäkrad hos innan och ringde upp dessa.
-Ring ring, hej jag skulle vilja ha en prisuppgift på en motorcykel.
-Javisst, svara tanten.
Jag började säja regnummret då hon avbröt och sa:
-Vad är det för en motorcykel?
Jag svarade att det var en fireblade. 24700 i trafik säger hon då snabbt som attan.
Jag undrar då om det spelar någon roll vilken årsmodell det är för jag har inte hunnit säga det än, och förstås det spelar ingen roll.
Då frågar jag henne att jag trodde ni ville försäkra motorcyklar med tanke på erat namn.
Då kommer det ur tanten:
-DU köper inte en sådan hoj för att köra 100km/h, man kan inte köra med en sådan hoj i 100 km/h för den är för obekväm för det, det har "grabbarna" som sätter priserna sagt. En sådan cykel har man för att köra jättefort med.
Jag tycker ju på att jag är ju 33 år och tog körkort -91 på lättmc.
Hon svarar:
-Det spelar ingen roll hur gammal man är de som köper dessa hojar råkar ut för olyckor och kör för fort.
Då påpekar jag att Trygg Hansa tar ju bara 3700 Halv/Halv. Hon svarar:
-De tar pengar från andra saker så de kan driva mcförsäkringar med förlust.
Jag tackar för mig...
Till saken hör ju att visst tokgasar jag ibland när det är raka fina vägen utan vajerräcken men jag köpte denna hojen för att kunna ta en kurva samt för att kunna acca lite hårt. (Turbo till vintern)
Och jag kunde varit en människa som aldrig kör fort men likväl säger hon att jag köpte denna hoj för att köra för fort.
Kontentan är:
för Bilsport och mcNåväl mycke pip och gnäll från min sida och hade det varit ett amerikanskt dataspels-forum så hade väl man fått en massa "cry more noob" svar.
Över och ut från Patrik som ska ta en "nyförsäkrad" tur idag.
.