Att vara trevlig utan att ragga!

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Jag och kompisen var på gymmet idag och på gymmet blir de ju så att stammisarna känner man ju igen och snackar några ord med.
(behöver inte vara gym kan vara dart klubb bowling hallen osv)
Men sen var de en tjej där som brukar vara där rätt ofta! så vi heja lite glatt och fick snea blicken tillbaka.
Passets disskution vart varför man kan hälsa och snacka skit med alla av samma kön men om man hejar på tjejerna så tror de automatiskt att man raggar!?

Någon som känner igen sig i detta? Som har några ideer hur man ska vara trevlig utan att sända ut ragg signalerna.
Eller ska man börja sin approach med hej jag är gift och har två barn. ser att du tränar hårt denna veckna`!

Grejen är väll att man snackar med damerna och inte bara "tjena" :brynad

Jag tror att det är för att man alltid vill borra tjejer man hälsar på. Jag brukar ignorera tjejer jag inte vill borra. Enklare än man kanske tror eftersom jag är rätt urskiljningslös.

Är man tjej och ser någorlunda vettig ut så blir man ju i stort sett överfallen från alla håll så fort man visar sig på krogen så jag antar att de tror det värsta om oss killar :)

En viktig iakttagelse!

De enda man egentligen kan vara trevlig utan att ragga på (på riktigt) är de fula tjejjerna. Problemet är dock att de är inte vana vid trevlighet utan baktanke (även fula tjejjer får ligga) så då blir de kära i dig & sen har du pajjat trevlighets-grejjen hos dom också.

Var med andra ord aldrig trevlig mot nån! Förutom när du vill ligga...dvs för det mesta...utan baktanke!

Säger man att man är gift blir dom arg för att man vill vänstra.
Säger man att man är bög vill dom omvända en, eller tycker man är konstig.
Säger man hej trevligt blir dom sura för dom tror att man raggar.
Säger man hej otrevligt tycker dom att man är en skitstövel.
Hälsar man inte tycker dom att man är stroppig.
Så ja, röven sitter alltid bak, hur fan man än vrider å vänder på sig :huvet

Hähähä jo jag känner igen mig, va trevlig mot nån tjej får sen kommentar av kompis "Fan va flörtig du e då"

Öh, jag nämnde inte ens ordet "ligga" i hela diskussionen, hon fick inte smaka på attackborr heller så jag vet inte hur man ska göra. Numera pratar jag mest för mig själv och för lill-gixxern !

Du hakar upp dig på en tjej, och menar sen att tjejer inte går att heja på generellt?

Skit samma, skit i henne, varför ska man hälsa? dom är van att 99% glor på dom och vill ligga med dem så lika bra att göra sitt och inte ens titta åt dom hyenorna (även om dom ser bra ut)

På gymet tränar man, socialt tjafs kan man skippa. :mad:

Vad hände med människokännedom? och förmågan att läsa av situationer?
Är tjejerna ni snackar om så avtrubbade alltså? illa.
Det är klart att man kan säga hej i förbigående utan baktankar.

Last edited:
Vad hände med människokännedom? och förmågan att läsa av situationer?
Är tjejerna ni snackar om så avtrubbade alltså? illa.
Det är klart att man kan säga hej i förbigående utan baktankar.

Fast det kan ju vara dig Henken pratar om i sitt inlägg.

Jag vet en tjej här på forumet som blev hejad på gymmet och sen fick kommentarer om sin röv.

Det värsta är att hon vägrar insé att han bara ville ligga,
hon tror att han bara gav henne en kommentar om hennes rövmuskler just för att dom var snygga :rolleyes:

Fortsätt som ni gör..att bruden kollar snett får stå för henne. Tydligen tror hon lite väl mycket om sig själv om hon reagerar så. Det behövs fler som du o din polare där ute! Keep up the good work!

Enkelt! På gymmet tränar man, inte snackar. Risk för besvärande missförstånd löser sig med andra ord automatiskt. Morsa lite kort kan man väl sträcka sig till kanske.:)

Jag brukar lägga mig till med lite aggrolook när jag tränar så ingen blir frestad att inleda någon konversation, då flyter det på mycket bättre och man kan fokusera på träningen. :rock

Hoho, jag behåller tröjan på om jag vill va ifred. Tar jag av den är det kört då hoppar superheta-instruktörs-tjejen på mig direkt :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT