Att vara i strid är bättre än att knu**a.

Det lär vara tokmycket erfarenheter här, då Sverige bara varit i riktig strid i Afghanistan, och även där är det få svenskar som pangat.

Låt mig gissa, det är en Amerikan som har skrivit det där dravlet?

Det är väl ändå inget märkvärdigt.

Däremot är det här märkvärdigt: "Då och då har man tur, jag träffade en talibankrigare i nacken från 2 770 meter den 2 februari i år. Då var det jubel!"

Notera: 2770 meter.

Min följdfråga: har dom skutit talibanen med en Haubits i nacken eller? Finns mig veterligen inte ett enda handhållet vapen med en effektiv räckvidd över 2000 meter, och då pratar vi rejäla krypskyttegevär.

Last edited:

Däremot är det här märkvärdigt: "Då och då har man tur, jag träffade en talibankrigare i nacken från 2 770 meter den 2 februari i år. Då var det jubel!"

Min följdfråga: har dom skutit talibanen med en Haubits i nacken eller? Finns mig veterligen inte ett enda handhållet vapen med en effektiv räckvidd över 2000 meter, och då pratar vi rejäla krypskyttegevär.
Jodå, det går nog.....http://en.m.wikipedia.org/wiki/Craig_Harrison_(sniper)

A McMillan Tac-50 .50 BMG sniper rifle was used by Canadian Corporal Rob Furlong to bring off the then longest-range confirmed sniper kill in history (now 2nd longest-range), when he shot a Taliban combatant at 2,430 meters (2,657 yards) during the 2002 campaign in the Afghanistan War.[1] This record was only recently beaten by 2 confirmed kills in November of 2009 in Afghanistan against Taliban machine gunners by Craig Harrison, a member of the British Household Cavalry, using an Accuracy International AWM L115A3 long-range rifle chambered for .338 Lapua Magnum 8.59mm rounds. The shots were measured by GPS at 8,120ft or 2,706 yards (2,474 m). [2][3]

The previous record for a confirmed long-distance was set by US Marine sniper Carlos Hathcock in 1967, the distance was 2,286 meters (2,500 yards, 7,500 feet) or 1.42 miles (2.29 km). Hathcock used the .50 BMG in an M2 Browning Machine Gun equipped with a telescopic sight.

http://en.wikipedia.org/wiki/.50_BMG

Har man den genuppsättningen borde ju överraskningssex vara kanon. Slåss och knulla samtidigt!

undra vad folk tänkte sig egentligen, att de var där för att försvara friheten o demokratin?
Politik är nog det sista man tänker på när någon jävla kameljockey försöker ha ihjäl dig.

Finns mig veterligen inte ett enda handhållet vapen med en effektiv räckvidd över 2000 meter
"Då och då har man tur, jag träffade en talibankrigare i nacken från 2 770 meter den 2 februari i år"

Det kan inte vara en sk "confirmed kill" då den som har de officiella "rekordet" på dödlig träff var på 2475m som någon tidigare skrev.

Det lär vara tokmycket erfarenheter här, då Sverige bara varit i riktig strid i Afghanistan, och även där är det få svenskar som pangat.

Du glömde Kongo även om de var ett tag sen så var dom väl inblandade i "riktiga" strider!

Last edited:
Har tyvär ingen erfarenhet av detta.. MEN... Att knulla är ju helt klart överskattat det är en sak som är säker!
Tänk hur svettig man blir när man knullar ibland känns det som att man knappt kan komma och man måste knulla som en jävla kanin. Varmt, svettigt, och rent av ganska obehagligt faktiskt..
Men inte nog med det sen får man en massa fittsekret som sitter som en pubusring runt kuken det lixom skummar sigt runt hela paketet som att man doppat pungen i grädde nästan.. Kladdigt och obehagligt sen när man väl kommer blir det mer kladd...
Och nånstans där inne tänker man för sig själv... Varför just jag..? Vad har jag gjort för att förtjäna det här...
Vart det verkligen värt de...? Allt jag ville var ju bara att få komma..
Vem ska torka upp allt kladd som är över allt...?

Är det inte mysigare att ligga i soffan och hålla om varandra och se en bra film..?
Eller ligga i gräset an varm och härlig natt och kolla på stjärnorna och fundera... Fan vad skönt att slippa det där...

Det måste väl ändå finnas nån som håller med, eller är jag ensam? :va

Finns lite olika klipp på youtube (en del mer troliga än andra) i form av dokumentärer(!?) som visar dödliga skott på upp till 2000+ meter.

Vet att ett rekord (om man nu kan säga så) i Afghanistan sattes för några år sen, 1.5 miles.

En .50 kalibers bössa skickar ju iväg en kula med ca 20000 joule (finns säker kraftigare) så det är inte helt omöjligt.
Kraften i kulan är dödlig upp till 2.5 km mig veterligen, men man ska ju träffa också...

Det måste väl ändå finnas nån som håller med, eller är jag ensam? :va

Du får skaffa en snyggare donna helt enkelt, alternativt ligga mer sällan, så du uppskattar de svettiga stunder av lidande du nu utsätts för.

Men kul inlägg i övrigt. :hihi

Last edited:
Dom som krigar är tyvärr inte alltid i sitt sinnes fulla bruk. Dom går ju in i en sorts fas för att överleva. Och ser man sjuka saker gör man sjuka saker för att klara av allt.

Inte så konstigt att dom säger så dom försöker skärma av sig från verkligheten. Ju större distans ju lättare är det att överleva i some fucked up shit som dom går igenom.

När dom kommer hem sen blir dom missanpassade dock. Militären har inte direkt någon bra terapi för sådana människor.

Du får skaffa en snyggare donna helt enkelt, alternativt ligga mer sällan, så du uppskattar de svettiga stunder av lidande du nu utsätts för.

Men kul inlägg i övrigt. :hihi

Att ta saken i egna händer och kolla på en snuskig jävla porr film är nästandet bästa..
Man kan välja vilken brud man vill gör vad man vill med henne utan att höra nåt gnäll eller att hon säger nej osv..
Och man slipper bli kladdig av massa svett och saft plus att man inte behöver gå och testa sig och vara orolig för massa sjukdommar!

Jag kan inte för mitt liv begripa varför inte alla kan göra så!
Verkligheten är inte alltid lika bra som fantasin.. :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...