Att våga starta en tråd?

hållundan skrev:
Absolut. Gör dock en sökning i ämnet du tänker fråga, argumentera eller undra om. Det gör jorden till en bättre plats för oss alla!

:kiss

varför?? vill du inte svara i en tråd behöver du inte, och allt som oftast ser du ju i trådens rubrik va den handlar om, klicka inte då.
Sen kanske inte alla vet att det finns en sökfunktion i forumet, varför inte en länk till den på förstasidan som det är till annonserna?? kan kanske få bort de "vanligaste" frågorna..

edit: oj vilken stor sök knapp jag hitta på förstasidan...

Inte för att bråka men vissa rubriker är rent ursla, man förstår inte vad tråden är om innan man öppnar dem.

Men rädd ska man inte vara tycker jag, och har man en allvarligt menad fråga så tycker jag att de jag sett har fått svar iaf, det finns ju ännu värre saker och det är de som svarar fel och påstår att de är tvärsäkra på det de skriver, det är riktigt illa i jämförelse med de mesta annat.

e ju sant, vissa rubriker säger inte allt om vad tråden handlar om. Men har man inget vettigt att säga om tråden mer än att den är gammal, lr liknande, borde man kunna avstå...

bam skrev:
e ju sant, vissa rubriker säger inte allt om vad tråden handlar om. Men har man inget vettigt att säga om tråden mer än att den är gammal, lr liknande, borde man kunna avstå...
Jo eller :corn , det är en smiley som borde bort eftersom den ger upphov till irritation och spam.

Tycker att det är viktigt att man inte hoppar på folk för allt möjligt!! Man får hålla till tåls med vissa saker. Det finns människor som kan ha svårt att ibland uttrycka sig ordentligt i ord och som kanske ibland stavar lite fel (inkl mig själv). Varför hacka på dessa när man ändå förstår vad som skrivs :va Jag har varit med här på sporthoj ganska länge nu och tycker att det är jäkligt tråkigt att se hur vissa kan dyka upp i diskussion enbart för att säga att någon har skrivit ovrigt istället för övrigt :kocko , tror nog att nästan alla utav dessa mycket väl vet hur det stavas men när man lite snabbt försöker skriva ett inlägg så så kan ju händerna slinta..................... :rolleyes:

Tänk om en annan skulle börja gorma så fort någon har fel upp fattning om en vxl :rolleyes: (internt)

bebbe skrev:
Tycker att det är viktigt att man inte hoppar på folk för allt möjligt!! Man får hålla till tåls med vissa saker. Det finns människor som kan ha svårt att ibland uttrycka sig ordentligt i ord och som kanske ibland stavar lite fel (inkl mig själv). Varför hacka på dessa när man ändå förstår vad som skrivs :va Jag har varit med här på sporthoj ganska länge nu och tycker att det är jäkligt tråkigt att se hur vissa kan dyka upp i diskussion enbart för att säga att någon har skrivit ovrigt istället för övrigt :kocko , tror nog att nästan alla utav dessa mycket väl vet hur det stavas men när man lite snabbt försöker skriva ett inlägg så så kan ju händerna slinta..................... :rolleyes:

Tänk om en annan skulle börja gorma så fort någon har fel upp fattning om en vxl :rolleyes: (internt)

Som sagt så behöver man inte ta det på allvar.
Skriv något elakt (ironiskt) tillbaka istället.

Gustav1 skrev:
Som sagt så behöver man inte ta det på allvar.
Skriv något elakt (ironiskt) tillbaka istället.

Fast det kan bli lite jobbigt i längden! Har set hur vissa forum nära nog dött ut pga sådant :rolleyes: Fast inte för att det lär hända här :D

Swedie skrev:
Våga starta en tråd, var inte rädd för att någon ska hacka på dig.

För några år sedan hängde jag på ett musikforum och var rätt aktiv, 1-2 inlägg/dag. Kanske var runt 1000 personer registrerade fast i praktiken var det bara kanske 30 stycken riktigt aktiva och resten mest forumskummade.

När jag försökte få in andra jag kände att hänga där tyckte många att det var för rå ton och kändes för internt. Min teori nu i efterhand är att de mest aktiva skapade ett forum i forumet med en väl tuff stämning som var svår att komma in i. Dessutom blev det ofta drev med några som straffade ut nykomlingar. Med andra ord var det svårt med nyrekryteringen och trådarna blev mer och mer interna chat mellan enstaka stammisar.

Här på SH kan också en del trådar kännas väl interna och kanske bäst passa för PM. Eftersom jag känner en del här IRL kan jag bara konstatera att de sällan eller aldrig har någon negativ ton på sina inlägg mot de som de inte känner. Däremot kan det vara rått mellan de som känner varandra IRL. När jag började surfa på SH var det svårt att se skillnaden mellan rå hjärtlighet och rena personangrepp vilket säkert kan skrämma någon från att starta en tråd.

Jag får känslan av att en del skriver för många inlägg och majoriteten aldrig skriver något alls. Kan vi få de som skriver 1 inlägg/månad att skriva 3-4 inlägg/månad då får vi en bättre balans. De som skriver 10 inlägg/dag kanske borde använda PM oftare eller så får vi sätta en gräns på max 5 inlägg/dag.

Med andra ord borde stammisar bli lite snällare även när de skriver till IRL kompisar och de som aldrig skriver borde göra något åt det nu! :tummenupp

Väl skrivet Bonnie. Som ny så är det uppmuntrande att få se sin tråd växa
med några inlägg.
Nedbrytande är att skapa en tråd som ingen svarar på.
Men om däremot den kände (på forumet) X skapar en tråd
i samma ämne och att hans tråd växer är inte ovanligt.
Var det förrästen inte någon här kallade sig väl för tråddödaren?

Jo men man får acceptera att det blir en kompiskrets på forumet, det har sina nackdelar helt klart men hur ska man kunna förhindra det?

Folk får olika status beroende på vad de har skrivit tidigare så är det ju, alla gillar inte alla osv, det är ju inget som jag som nybliven medlem kan göra nåt åt.
Jag tycker ändå att folk som uttryckt sig klart om vad de vill också har fått sina svar på detta forum.
De som däremot uttryckt sig som kålrötter har kanske fått en snyting eller två, tänk på att även du som trådstartare har ansvar för hur du skriver och inte bara de som svarar.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8