Att växla på slangen?

Silwer skrev:
jo, men vad jag förstår av hans text under hans användare kör han som jag med offroadhjul. Fast jag tror jag tog upp den lika lätt med 17 tummare fatiskt.
Det är en sån lätt hoj (alt är relativt) så den är väldigt viktkänslig för var man sitter och hur man förflyttar sig på den.

Okej, har inte tänkt på att flytta mig så mycket, ska göra det nästa gång :) Låååångt bak alltså? :)
 
hmm.....hur många är det här inne som "äter sporthoj.com" ??
är det vissa som har svårt med fantasin ??

//M
 
Matthew skrev:
hmm.....hur många är det här inne som "äter sporthoj.com" ??
är det vissa som har svårt med fantasin ??

//M

ren logisk spekulation är att "forum" applikationen skapar en slumpartad text(av några fördefinierade värden),,,,, tex jag äter sporthoj.com
 
det verkar som om den där texten ändras med antalet inlägg.
Jag bryr mig inte om massa tramstext o sån skit och den texten har ändrats flera ggr för mig.
 
DwD skrev:
:mad: :mad: :mad: :mad: fan jag får inte till växlingen från 2an till 3an på bakhjulet!!.. några tipps? :bow

Du släpper av på gasen för mycket när du ska koppla ur o växla.
En stånka störtdyker genast då pga motorbromsen.
Det är jäkligt skönt med 2t i sånna där lägen måste jag säga:-)
Eller så är du inte tillräkligt högt upp med hjulet, eller når du balanspunken?
 
Silwer skrev:
Du släpper av på gasen för mycket när du ska koppla ur o växla.
En stånka störtdyker genast då pga motorbromsen.
Det är jäkligt skönt med 2t i sånna där lägen måste jag säga:-)
Eller så är du inte tillräkligt högt upp med hjulet, eller når du balanspunken?

jo alltså jag tror att jag har börjat nå balanspunkten.
jag ligger och gungar med gasen på balanspunkten så att jag kan köra långt, men tillslut så tar registret slut(pga hastigheten) och då dyker den.

jag måste bara få in att dra in kopplingen när den kan frirulla på bakhjulet utan att gasa. och jag når inte riktigt fram till koppligen då,. finns det att köpa kopplingshantag som inte är böjda framåt så mycket?, (har rätt små händer =) kompenserar med annat :D )
 
jo alltså jag tror att jag har börjat nå balanspunkten.
jag ligger och gungar med gasen på balanspunkten så att jag kan köra långt, men tillslut så tar registret slut(pga hastigheten) och då dyker den.

Måste bara bounca en gammal tråd.

Jag är precis där du beskriver att du är i utvecklingen.
Ser 2 alternativ. försöka lära mig att ligga på samma hastighet med balans. eller försöka lära mig växla innan varvstoppet.
 
Måste bara bounca en gammal tråd.

Jag är precis där du beskriver att du är i utvecklingen.
Ser 2 alternativ. försöka lära mig att ligga på samma hastighet med balans. eller försöka lära mig växla innan varvstoppet.

Årets trådlyft? ;)

Ne men testa lära dig växla, hojen blir stabilare och inte lika ryckig i körningen när du får i en högre växel.

Visst det är fan så mycket coolare och smeka balanspunkten sakta än att öka i fart. Men lättare att börja i den änden.
 
Måste bara bounca en gammal tråd.

Jag är precis där du beskriver att du är i utvecklingen.
Ser 2 alternativ. försöka lära mig att ligga på samma hastighet med balans. eller försöka lära mig växla innan varvstoppet.
Faktiskt ett stort plus i kanten att du letade upp en tråd inom ämnet istället för att bara skriva en ny!! :)

Som Lindev skrev så är de lättare att peta i en ny växel och åka vidare (Men ligger du på fel varv så kan framhjulet störtdyka eller gå upp väldigt högt väldigt väldigt fort:näsblod) Dock ser de betydligt bättre ut (och är enligt mig roligare) att ligga och steka runt på balanspunkten. Kan vara bra med viss bromsberedskap vilken av vägarna du än väljer
 
Måste bara bounca en gammal tråd.

Jag är precis där du beskriver att du är i utvecklingen.
Ser 2 alternativ. försöka lära mig att ligga på samma hastighet med balans. eller försöka lära mig växla innan varvstoppet.

Jag föreslår att du tränar på att hålla den högre så du slipper accelerera. Det är ju ändå det som är första utmaningen med wheelisar. Att konstant accelerera, växla och komma upp i höga hastigheter är ju snarare ett nybörjarfel som man vill träna bort.
 
den tackar vi för!!!!!
Ser ju hur enkelt som helst ut!!

Bara ut o öva. !!

btw vad är det för kamera?
 
Gopro HD fast videon e hårt komprimerad för ja har så vansinnigt seg lina å ladda upp över :gnissla
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top