Att välja racehoj !!

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Ja ha....nu har räser djävulen skuttat in i min gammla kropp.

ZX10R är i princip såld och stålarna kommer bränna i fickan om nån vecka.

Vad skall man ha....nått sprintrace och lite ERF.

Rookie600: Billigare material, surrigare, stor klass, jag e lite fe..ähum, tung.
Rookie1000: Lite dyrare, lite tunnare startfält, smidigare hoj (motor) att åka ERF med.
250R: Min drömklass, har ju haft en TZ250 för eoner år sedan..det var räser med fett R. Men att meka så fingrarna blöder och lägga flera högar med tusenlappar på vevrenoveringar och kolvar å skit...det e f-n inte värt det (för mig). Faller ju helt på ERF kravet men...jag e så jälla 2-taktskåt så jag bara måste få snurra tanken på att gränsla en 250 räser igen....en riktig..:tungan

Jag är öppen för erbjudande !!
Jag ser helst en färdig rookie 1000maskin med extra grejer (fälgar mm).
Nått med insprutning, generatorn skall vara kvar (erf).
Högar med gammla däck är ointressant...däck har jag råd med !
Är hojen regbar är det ingen nackdel.

EV KAN EN 600 accepteras...

Triggerhappy skrev:
2383434 Ja ha....nu har räser djävulen skuttat in i min gammla kropp.

(Cencurerad text)

Håll dig av banan gubbe...:D

Bygg en egen hoj och trimma lite.
Det är fjolligt att köpa färdig hoj!

Själv så kommer jag köra med CBRen i R1000 nästa år.
Såklart byggd med det senaste och värsta man kan uppbringa!
Så visst ska du köra R1000. (R står väl för rynkor va?)

Kamikaze kid skrev:
2383439 Håll dig av banan gubbe...:D

Bygg en egen hoj och trimma lite.
Det är fjolligt att köpa färdig hoj!

Själv så kommer jag köra med CBRen i R1000 nästa år.
Såklart byggd med det senaste och värsta man kan uppbringa!
Så visst ska du köra R1000. (R står väl för rynkor va?)

Fast jag vill ju köra, för dig är ju rejsandet mer än bekräftelse på att maskinen funkar efter senaste orgasm-mekarkvällen :D

Hmm...om jag råkar köpa nån trött maskin skall du å doktorn få fria händer *DARRAR AV SKRÄCK* :D

Har den perfekta hojen för dej. Jansberg-byggd motor, 2 set extrafälgar med brakingskivor, brembook med ISR-pump, ISR-ok bak,Öhlins superbike-gaffel, WP bakdämpare, Förlängd sving med snabbhjulbytessystem, stor tank, extra kåpset, extradelar i massor. Pris? Tja, jag kan anpassa utrustningen efter din plånbok. Intresserad? Kom till Mantorp och kolla, antingen imorgon eller på ERF:et den 2/9

Last edited:
Triggerhappy skrev:
2383450 Fast jag vill ju köra, för dig är ju rejsandet mer än bekräftelse på att maskinen funkar efter senaste orgasm-mekarkvällen :D

Hmm...om jag råkar köpa nån trött maskin skall du å doktorn få fria händer *DARRAR AV SKRÄCK* :D

Ja jo förvisso! :D

Men det ska bli skoj som F.n att få rejsa lite igen!
Gamla 66an ska få jobba hårt.
Gick fin fint på Mo I Rana där den smiskade rätt många hojar.
Kräver dock lite mer fart i kroppen för att kunna få stå på den där vita trappan... :trött
Ska mest ha kul...

Skoj att du ska börja tävla:tummenupp Det kommer nog gå riktigt bra ska du se! satsa på en rookie 1000 maskin du, tror det passar dig bäst.
Kommer Trintan att börja tävla också eller blir hon paraplyflicka nu? :)

Själv så trillade jag dit ordentligt på Supermoto så nu är det pjååår rejsing som gäller för mig med :)

Nr:18 skrev:
2383461 Har den perfekta hojen för dej. Jansberg-byggd motor, 2 set extrafälgar med brakingskivor, brembook med ISR-pump, ISR-ok bak,Öhlins superbike-gaffel, WP bakdämpare, Förlängd sving med snabbhjulbytessystem, stor tank, extra kåpset, extradelar i massor. Pris? Tja, jag kan anpassa utrustningen efter din plånbok. Intresserad? Kom till Mantorp och kolla, antingen imorgon eller på ERF:et den 2/9

Jag kommer köra i team #96 den 2/9 så jag kan hålla utkik .:tummenupp

M:et skrev:
2383470 Skoj att du ska börja tävla:tummenupp Det kommer nog gå riktigt bra ska du se! satsa på en rookie 1000 maskin du, tror det passar dig bäst.
Kommer Trintan att börja tävla också eller blir hon paraplyflicka nu? :)

Själv så trillade jag dit ordentligt på Supermoto så nu är det pjååår rejsing som gäller för mig med :)
Trintan är sugen, verkar ju som SP250 är fröken klassen så tjejorna slåss lite mer inbördes...men hon har inte sagt nått utryckligen ännu.

Vi får se...innan detta är klart *ASG* det kanske slutar med att hon kör 125R och jag mekar :tungan

Kul med SM, vadå föresten....rejsar du nu ?

Nr:18 skrev:
2383479 Kan ordna provkörning i morgon på mantorp om du vill:tummenupp
Jag kommer inte vara med imorgon *TYVÄRR* då temet hade ambitionen att vara där.....

Vi kanske skall flytta vidare disskution till PM´eller nått...

Last edited:
Triggerhappy skrev:
2383481 Trintan är sugen, verkar ju som SP250 är fröken klassen så tjejorna slåss lite mer inbördes...men hon har inte sagt nått utryckligen ännu.

Vi får se...innan detta är klart *ASG* det kanske slutar med att hon kör 125R och jag mekar :tungan

Kul med SM, vadå föresten....rejsar du nu ?

Skoj om hon 250 SP, tror hon kommer göra bra i från sig!

Japp, nu har jag börjat rejsa. Jag och Ronny fick ett infall och skaffade varsin hoj. Körde premiärrejset i Strängnäs i början på augusti och ska ner till Linköping i kväll och köra Highland Cup.

Gillar man både tvåtakt & fyrtakt har jag den ultimata räcern till salu, en fullkittad 93:ans SBK med extraallt.

143 RWHP låter väl bra, dessutom saknar den precis som en 250R mellanregister, motorn lever endast mellan 9-13K och levererar då bruna ränder i kallingarna, under 9K går den dock inte alls att köra.

2 liter milen ligger snittförbrukningen på, det kostar även när man inte ligger på topp.

Utslitna slicks samt bakelitregndäck från -98 medföljer.

Bifogat

• normal_227_2757.jpg
    normal_227_2757.jpg
    46.9 KB · Visningar: 73
  • mickes kamerarig.jpg
    mickes kamerarig.jpg
    113 KB · Visningar: 92
GSXR1100R skrev:
2383494 Gillar man både tvåtakt & fyrtakt har jag den ultimata räcern till salu, en fullkittad 93:ans SBK med extraallt.

143 RWHP låter väl bra, dessutom saknar den precis som en 250R mellanregister, motorn lever endast mellan 9-13K och levererar då bruna ränder i kallingarna, under 9K går den dock inte alls att köra.

2 liter milen ligger snittförbrukningen på, det kostar även när man inte ligger på topp.

Utslitna slicks samt bakelitregndäck från -98 medföljer.

MUHAHAHAHAHAAAAA.....nationalmuseumet har utställning med dinosaurier...kan jag se den där ? :D

Gustav O skrev:
2383499 Köp en 250R för du vet att du vill det egentligen. :)

Du anar inte hur rätt du har...

Sanningen är att :
- jag vill köra 250R...sååååå SANT !
- jag vill inte tvångsmeka konstant.
- jag vill ha råd att bo i hus och ändå rejsa.

HanneZ skrev:
2383501 Haha, sluta med att försöka lura på honom massa vrak o kom med lite tips nu istället :hihi

Kan säga att det smattrat rätt bra i PM´boxen....dock mottaglig för fler erbjudanden.

Last edited:
Ja, det verkar dumt att gå och köpa en gatsoffa när det finns 250R. Det är ditt själsliga hem, och det vet du. 250R, because you're worth it. Vem fan bryr sig om hus?!

Ska du köra ERF ska du helst ha en 1000cc. Inte för att man kör bättre varvtider men för att det är så knepigt att köra om en 1000 med en 600.

Annars är min till salu framåt hösten till en klart rimlig peng! zx6rr -05 med lite pryttlar. En lack ingår :)

Triggerhappy skrev:
2383434 Ja ha....nu har räser djävulen skuttat in i min gammla kropp.

40 års kris :tummenupp med våra övermogna tunga härliga kroppar passar en gathoj bäst.

Lite skruva mkt gasa.
600 varva som ett svin 1000 slipper växla lika ofta

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back