Att toura på en sporthoj, går det?!

DwD skrev:

körde 53.5 mil på 3.5 timme.rätt bra för att vara nybörjare då =)

passa er för fartblindheten bara !

...Du var väl inte kriminell va?... :crash
...Det är ju kriminellt att köra för fort! :D :D

Jag provade att åka bakpå en R6.a häromdagen
Efter 10 min ville jag kliva av... Bökigt att sitta när man sitter mycket högre än den som kör plus att man måste vara stark i armarna för att orka med att hålla sig emot tanken och spänna när vilddjuret drar iväg.
Det var dock ett jekla vrid i den och jag skulle gärna vilja köra en sådan själv.

Men att sitta bakpå går bort direkt. Tjejer som pallar sånt x antal mil är antagligen så jävla kära eller så vet dom inte vad dom ger sig in på...

Får väl tillägga eftersom killar vill att tjejer skall vara korta att jag är 170 lång och därför inte passar bakpå hojar.
Man skall vara typ 160 o väga 50 kilo för att man skall få plats.

Bikerbitch skrev:
Jag provade att åka bakpå en R6.a häromdagen
Efter 10 min ville jag kliva av... Bökigt att sitta när man sitter mycket högre än den som kör plus att man måste vara stark i armarna för att orka med att hålla sig emot tanken och spänna när vilddjuret drar iväg.
Det var dock ett jekla vrid i den och jag skulle gärna vilja köra en sådan själv.

Men att sitta bakpå går bort direkt. Tjejer som pallar sånt x antal mil är antagligen så jävla kära eller så vet dom inte vad dom ger sig in på...

Får väl tillägga eftersom killar vill att tjejer skall vara korta att jag är 170 lång och därför inte passar bakpå hojar.

Vrid i en R6:a??
Har inte du åkt med nuvarande pojkvän eller förra på deras hojar?

Obs detta är inget negativt om R6:an men vrid det har den inte.

Pojkar, pojkar, pojkar
ni glömmer den viktigaste detaljen. jag kör en strypt suzuki 400 med 34 hk. jo, för min del är det vrid i R6.an :rock

Bikerbitch skrev:

Vilken tur jag é kille då =)
För jag kan vecka ihop mina 188cm och 66kilo att rymmas
bak på en FZR1000 =)

Bikerbitch skrev:
Pojkar, pojkar, pojkar
ni glömmer den viktigaste detaljen. jag kör en strypt suzuki 400 med 34 hk. jo, för min del är det vrid i R6.an :rock

Jojo det är klart men det var därför jag frågade om pojkvännens mc, för det har du väl åkt med på?

Jag tycker man sitter bra på en r1:a där bak.
Är 168 lång o killen som körde är väl lite längre...
lite jobbigt för armarna men annars så var det lugnt :)

MBGIRL skrev:
Jag tycker man sitter bra på en r1:a där bak.
Är 168 lång o killen som körde är väl lite längre...
lite jobbigt för armarna men annars så var det lugnt :)

Hur fungerar det om man ska skjutsa en tjej som är ca 156-158 cm lång då? Har erbjudit en tjejkompis som är av den längden att åka med bakpå, och hon ville gärna hänga med :) , det ska väl inte vara några problem ? :)

Mattiaz skrev:
Hur fungerar det om man ska skjutsa en tjej som är ca 156-158 cm lång då? Har erbjudit en tjejkompis som är av den längden att åka med bakpå, och hon ville gärna hänga med :) , det ska väl inte vara några problem ? :)

Nä antar inte att det ska va nårra problem. Ju kortare desto
bättre kanske. *S*

Inte bara jobbigt för tjejen....

Tycker att jag spänner mig betydligt mera vid skjuts än om jag åker själv, så det blir inte bara jobbigt för henne :fakta
Har skjutsat en hel del på min retta, tjejen är ca 160 lång o det hon tycker är värst är att sadeln är sååå jäkla mjuk :skrämd !!! NOT!!! :skrämd
Så det verkar vara en bra ide att hitta på nån lösning att få den mjukare, hade själv funderingar på att stoppa om min passagerar sadel, blev dock inte...
Däremot skiftade jag sida på fotpinnarna!! Orginal så är dom vinklade snett bakåt, byter man sida på dom så blir dom istället lite vinklade framåt, bättre/mindre benvinkel.
Bättre el sämre??? tja hon har då inte klagat på modifieringen iaf. Det man måste göra är att svetsa på nytt fäste för ljuddämparen, nackdelen är att pinnarna blir lite felvridna, vid ojämn väg så åkte pinnen bakåt o foten gled av fotpinnen!!! :skrämd Löste detta genom att gänga en skruv intil bulten som håller fast pinnen (om ni förstår!!), då kan den inte röra sig :tummenupp
Hade lagt upp en bild om jag ägde en digitalkamera :(
Försöker själv lösa skjuts-problemet på R-hojen med att få henne att ta körkortet :tummenupp
Hon ansöker om lämpen nu!!!
En R1 o kanske så smånigom en R6 på gården :tummenupp :tummenupp

Kan tillägga att jag jobbar natt o har väldigt lite att göra för stunden :hej

Lycka till med semestrandet!!
/Leffe

MrGooFy skrev:
Jojo det är klart men det var därför jag frågade om pojkvännens mc, för det har du väl åkt med på?

Killens förra mc hann jag inte åka med på så mycket
Men jämfört med R6.an så ja, den har mer vrid eftersom det var en 1000cc
Jag satt bättre på R1.an än R6.an iallafall.

Mattiaz[/I] [B]Tjejer ska vara korta[/B][/QUOTE] [QUOTE][i]Originally posted by Bikerbitch skrev:

Instämmer, ett nätt format på damen skadar nog inte. Efter att jag och mitt kryss (1.71) åkt 30 mil med ett tankstopp, ville hon stanna var fjärde mil på grund av våldsamma krampkänningar i benen.

När jag surnade till, blev hon ledsen och gick ut i skogen och grät... *skäms*

Det bör tilläggas att Fazern inte har speciellt extrem passagerarplats.

Konsten att förstöra utseendet på en R1:a

Nästa steg, på med topboxen!

Bifogat

• packmc liten.jpg
    packmc liten.jpg
    90 KB · Visningar: 220
Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard